pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Teoria i praktyka propagandy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 1999
Oprawa: miękka
Ilość stron: 132 s.
Wymiar: 168x238 mm
EAN: 9788322918999
ISBN: 83-229-1899-2
Data:2001-01-06
Cena wydawcy: 17.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Politycy, publicyści, ludzie związani z mediami wolą unikać słowa "propaganda". Ze względu na kontrowersje narosłe wokół działań propagandowych słowo to źle się kojarzy nie tylko Polakom. Wszyscy mamy dziś "obsesję propagandową". Autorki książki, naukowcy Uniwersytetu Wrocławskiego, przedstawiając najbardziej typowe ujęcia teorii propagandy we współczesnej nauce, funkcjonowanie systemów propagandowych i ich związek z systemami komunikowania oraz opinią publiczną, próbują wskazać na przyczyny tej "obsesji". Pokazują ponadto, jak realizacja celów propagandowych wpływa na język polityki. Książka jest skierowana głównie do studentów kierunków humanistycznych. Zainteresuje również dziennikarzy, a także innych specjalistów w zakresie masowego przekazu informacji.

Książka "Teoria i praktyka propagandy" - Bogusława Dobek-Ostrowska, Janina Fras, Beata Ociepka - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 132 stron i została wydana w 1999 r.

Spis treści:

1. Propaganda jako forma komunikowania (B. Dobek-Ostrowska); 2. Klasyfikacja propagandy (B. Dobek-Ostrowska); 3. System propagandowy (B. Ociepka); 4. Opinia publiczna (B. Ociepka); 5. Jezyk propagandy politycznej (J. Fras); Aneks: Propaganda w Trzeciej Rzeszy (B. Ociepka).