pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy....
książka:

Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Tom 1

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 318 s.
Wymiar: 159x234 mm
EAN: 9788378500988
ISBN: 978-83-7850-098-8
Data: 2011-01-31
Cena: 32.61  Cena wydawcy: 44.80 zł Oszczędzasz: 12.19 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Tom 1 - Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Anna Gajdzica - opis książki:

Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka - poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej - noszącej tytuł Konteksty teoretyczne - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy - szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka.
Kolejna część - Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony - słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej - wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci.
Trzecia część - Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka - obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter.
Tom zamyka część - Nauczyciel a edukacja małego dziecka - w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem - jako forma specyficznej aktywności - jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie nowe kompetencje i nowy profesjonalizm, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.

Książka Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Tom 1 - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 318 stron i została wydana w 2012 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy...."
Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Anna Gajdzica (red.) - autor m.in.:
Edukacja małego dziecka Tom 13. - okładka książki
Edukacja małego dziecka Tom 13. Konteksty oświatowe Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 12. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 12. Kierunki zmian... Ewa Oelszlaeger-Mazurek, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Urszula Szuścik;
Zwierzęta w kulturze i wychowaniu - okładka książki
Zwierzęta w kulturze i wychowaniu Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 11. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszlaeger-Kosturek (red.);
Edukacja postrzegana z perspektywy - okładka książki
Edukacja postrzegana z perspektywy uczniów, rodziców... Anna Gajdzica, Gabriela Piechaczek-Ogierman, Alicja Hruzd-Matuszczyk (red.);
Wspólczesne ojcostwo. Konteksty - okładka książki
Wspólczesne ojcostwo. Konteksty kulturowe, pedagogiczne... Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut, Teresa Bogusława Chmiel (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 7. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 7. Przemiany rodziny... Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska, Urszula Szuścik;
Edukacja małego dziecka. Tom 8. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 8. Przedszkole -... Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 9. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 9. Szkoła - przemiany... Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica;
Edukacja postrzegana z perspektywy - okładka książki
Edukacja postrzegana z perspektywy uczniów, rodziców... Anna Gajdzica, Gabriela Piechaczek-Ogierman, Alicja Hruzd-Matuszczyk;
Tożsamość kulturowa, religijność - okładka książki
Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Klajmon-Lech, Aniela Różańska;
Dziecko w świecie literatury i - okładka książki
Dziecko w świecie literatury i życiu współczesnym Bronisława Dymara, Ewa Ogrodzka-Mazur;
Edukacja małego dziecka. Tom 4. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 4. Konteksty rozwojowe... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Jadwiga Oleksy (red.);
Kultura w edukacji międzykulturowej - okładka książki
Kultura w edukacji międzykulturowej - doświadczenia... Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica;
Edukacja małego dziecka. Tom 3. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 3. Nowe konteksty,... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 6. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary... Arkadiusz Wąsiński, Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur;
Edukacja międzykulturowa. Dokonania, - okładka książki
Edukacja międzykulturowa. Dokonania, problemy,... Tadeusz Lewowicki (red.), Ewa Ogrodzka-Mazur (red.), Alina Szczurek-Boruta (red.);
Edukacja małego dziecka. Wychowanie - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Małgorzata Zalewska-Bujak (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Edukacja małego dziecka. Wychowanie - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Małgorzata Zalewska-Bujak (red.)
Produkty podobne:
Dziedziny wychowania w klasach - okładka książki
Dziedziny wychowania w klasach początkowych Marzena Magda-Adamowicz, Ewa Kobyłecka (red.)
Worek z zabawami. Propozycje do - okładka książki
Worek z zabawami. Propozycje do pracy z dziećmi... Monika Szostak, Agnieszka Dadacz