pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne
»
»
książka:

Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne

autor: Jolanta Szempruch

Dane szczegółowe:

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 386 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788375879063
ISBN: 978-83-7587-906-3
Data: 2013-06-03
Cena: 36.78  Cena wydawcy: 49.80 zł Oszczędzasz: 13.02 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne - opis wydawcy:

Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi. Istotną perspektywą poznawczą czyni specyfikę pełnienia roli nauczyciela i jego skuteczność. Ową skuteczność rozpatruje m.in. przez pryzmat kształcenia, kompetencji i cech osobowych nauczyciela, rozwoju zawodowego i jego uwarunkowań, relacji z innymi podmiotami edukacyjnymi, a także poprzez ukazanie etycznego wymiaru zawodu. Prezentuje różnorodne koncepcje pedutologiczne porządkujące myślenie o nauczycielu, który w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego ujawnia swoją indywidualność i talent pedagogiczny. Autorka koncentruje się na refleksji teoretycznej wiążącej się z podejmowaniem działań modernizacyjnych i innowacyjnych oraz na pragmatyce zawodu nauczyciela. W końcowej części pracy analizuje funkcjonowanie nauczyciela w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych, wobec nierówności społecznych, wielokulturowości oraz potrzeby integracji społecznej. Monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli o różnym stażu pracy, przedstawicieli nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych, placówek doskonalenia nauczycieli i osób, które poszukują wiedzy i aparatury pojęciowej dla rozumienia oblicza współczesnego nauczyciela i zmieniającej się szkoły.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1 Pedeutologia jako subdyscyplina pedagogiczna

Rozdział 2 Kształcenie nauczycieli

Rozdział 3 Kwalifikacje, kompetencje i cechy osobowe nauczyciela

Rozdział 4 Rozwój zawodowy i doskonalenie nauczyciela

Rozdział 5 Uwarunkowania rozwoju zawodowego

Rozdział 6 Nauczyciel w relacjach podmiotowych

Rozdział 7 Moralny wymiar zawodu nauczyciela

Rozdział 8 Nauczyciel w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych

Zakończenie

Bibliografia

Indeks osób

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Jolanta Szempruch - autor m.in.:

Produkty podobne:

Niedziela, 20 Stycznia 2019 roku.