pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary aktywności
książka:

Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary aktywności

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 322 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788378504962
ISBN: 978-83-7850-496-2
Data: 2013-07-02
Cena: 23.80  Cena wydawcy: 34.00 zł Oszczędzasz: 10.2 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary aktywności - Arkadiusz Wąsiński, Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur - opis książki:

W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie.

Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.

W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji.

Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów.

Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo.

Edukacja małego dziecka Tom 1: Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy (zobacz tuta) Tom 2: Wychowanie i kształcenie w praktyce (zobacz tutaj) Tom 3: Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia (zobacz tutaj) Tom 4: Konteksty rozwojowe i wychowawcze (zobacz tutaj) Tom 5: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (zobacz tutaj) Tom 6: Wybrane obszary aktywności (zapowiedź)

Książka „Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary aktywności” - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 322 stron i została wydana w 2013 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Edukacja małego dziecka. Tom 6. Wybrane obszary aktywności"
Arkadiusz Wąsiński, Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur - autor m.in.:
Edukacja małego dziecka Tom 13. - okładka książki
Edukacja małego dziecka Tom 13. Konteksty oświatowe Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 12. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 12. Kierunki zmian... Ewa Oelszlaeger-Mazurek, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Urszula Szuścik;
Zwierzęta w kulturze i wychowaniu - okładka książki
Zwierzęta w kulturze i wychowaniu Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 11. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszlaeger-Kosturek (red.);
Wspólczesne ojcostwo. Konteksty - okładka książki
Wspólczesne ojcostwo. Konteksty kulturowe, pedagogiczne... Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut, Teresa Bogusława Chmiel (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 7. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 7. Przemiany rodziny... Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska, Urszula Szuścik;
Edukacja małego dziecka. Tom 8. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 8. Przedszkole -... Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska (red.);
Edukacja małego dziecka. Tom 9. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 9. Szkoła - przemiany... Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica;
Tożsamość kulturowa, religijność - okładka książki
Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Klajmon-Lech, Aniela Różańska;
Dziecko w świecie literatury i - okładka książki
Dziecko w świecie literatury i życiu współczesnym Bronisława Dymara, Ewa Ogrodzka-Mazur;
Edukacja małego dziecka. Tom 4. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 4. Konteksty rozwojowe... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Jadwiga Oleksy (red.);
Kultura w edukacji międzykulturowej - okładka książki
Kultura w edukacji międzykulturowej - doświadczenia... Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica;
Edukacja małego dziecka. Tom 3. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 3. Nowe konteksty,... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński (red.);
Edukacja międzykulturowa. Dokonania, - okładka książki
Edukacja międzykulturowa. Dokonania, problemy,... Tadeusz Lewowicki (red.), Ewa Ogrodzka-Mazur (red.), Alina Szczurek-Boruta (red.);
Edukacja małego dziecka. Teoretyczne - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia,... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Anna Gajdzica (red.);
Edukacja małego dziecka. Wychowanie - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Małgorzata Zalewska-Bujak (red.);
Borderland Sociopathology and Education - okładka książki
Borderland Sociopathology and Education 20 years... Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica;
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Edukacja małego dziecka. Tom 7. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 7. Przemiany rodziny... Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska, Urszula Szuścik
Dziecko w sytuacjach uczenia się. - okładka książki
Dziecko w sytuacjach uczenia się. Stan i perspektywy... Joanna Malinowska, Elżbieta Jezierska-Wiejak (red.)
Edukacja małego dziecka. Tom 11. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszlaeger-Kosturek (red.)
Pedagogika przedszkolna szansą - okładka książki
Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie... Lidia Kataryńczuk-Mania, Marzenna Magda-Adamowicz, Agnieszka Olczak (red.)
Produkty podobne:
Edukacja małego dziecka. Tom 3. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 3. Nowe konteksty,... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński (red.)
Edukacja małego dziecka. Tom 9. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 9. Szkoła - przemiany... Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica
Edukacja małego dziecka. Tom 4. - okładka książki
Edukacja małego dziecka. Tom 4. Konteksty rozwojowe... Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Jadwiga Oleksy (red.)
Wizja świata - wizja dziecka w - okładka książki
Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników... Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevič-Buś (red.)