pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym

Autor książki:

Jerzy Kisielnicki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, PWE
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 356 s.
Wymiar: 237x162 mm
EAN: 9788320820676
ISBN: 978-83-208-2067-6
Data: 2013-10-14
Cena wydawcy: 64.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.

Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.

Liczba stron 356 Rok wydania 2014 Miejsce wydania Warszawa Wydanie II Oprawa miękka Format B5 Spis treści Wstęp Część I Podstawy zarządzania organizacją Rozdział 1. Pojęcia podstawowe -- nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania Zarządzanie Kierownik Organizacja Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość) Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania Szkoły zarządzania i ich prekursorzy Szkoła klasyczna Szkoła stosunków międzyludzkich Szkoła ilościowo-systemowa Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne Behawioralne aspekty decyzji Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji Część II Funkcje zarządzania Rozdział 5. Planowanie -- cele i metody Planowanie -- pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji Zarządzanie przez cele (ZPC) Procedura planowania Plan strategiczny i jego specyfika Rozdział 6. Organizowanie Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia Typy struktur organizacyjnych Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi Ścieżka kariery, czyli ,,mapa drogowa kariery pracownika Rozdział 7. Motywowanie i przewodzenie Motywowanie pracowników Przywództwo i władza w organizacji Style przywództwa Błędy i konflikty w organizacji Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania Rozdział 8. Kontrola Pojęcie, cele i zadania kontroli Formy kontroli Controlling w organizacji Warunki efektywnej kontroli Część III Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości Rozdział 9. Zarządzanie zmianami Podstawowe problemy zarządzania zmianami Informacja jako podstawa zarządzania zmianami System informacyjny zarządzania procesem zmian -- budowa i wymagania Zarządzanie zmianami -- reengineering Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu Społeczna odpowiedzialność biznesu Rozdział 10. Zarządzanie projektami Pojęcie i zakres Metodyka i strategia projektowania Proces analizy w zarządzaniu projektem Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS) Realizacja projektu Wdrożenie projektu Rozdział 11. Zarządzanie jakością Jakość i jej ocena Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM) Metody wspomagające TQM Certyfikaty jakości i audyt Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją Wiedza w zarządzaniu -- pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą -- pomiar wiedzy Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania Co dalej z doskonaleniem infrastruktury zarządzania Bibliografia Indeks

Książka "Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym" - Jerzy Kisielnicki - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE. Książka posiada 356 stron i została wydana w 2013 r.