pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Współczesne modele kształcenia nauczycieli przedszkola

Autor książki:

Halina Dmochowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088849
ISBN: 978-83-7308-884-9
Data: 2007-11-30
Cena wydawcy: 34.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce skupiono się na aktualnych formach kształcenia nauczycieli przedszkola, jednak dla uwypuklenia problemu kształcenia nauczyciela w bardzo dużym uproszczeniu prześledzono jego wcześniejsze formy. Badania nauczycieli reprezentujących różne formy kształcenia oraz podnoszących poziom swojego wykształcenia (do studiów licencjackich bądź magisterskich) przeprowadzono w latach 1995 – 1999.
Podręcznik podzielono na siedem rozdziałów, w których poruszono m.in. zagadnienia okresu dzieciństwa i jego znaczenia w rozwoju człowieka w poglądach filozofów i pedagogów, przyjrzano się współczesnemu przedszkolu będącemu elementem systemu edukacyjnego, przeanalizowano start zawodowy badanych nauczycieli, opisano rolę nauczyciela z wykształceniem akademickim w przedszkolu oraz przedstawiono pożądany obraz nauczyciela przedszkola we współczesnych rozważaniach teoretycznych i wskazaniach metodycznych.
Książka powinna znaleźć odbiorców wśród studentów pedagogiki przedszkolnej oraz kadry akademickiej, która może kontynuować badania nad kształceniem nauczycieli przedszkola.

Książka "Współczesne modele kształcenia nauczycieli przedszkola" - Halina Dmochowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Problemy badawcze i przyjęty sposób ich rozwiązania

Rozdział II

Okres dzieciństwa i jego znaczenie w rozwoju człowieka w poglądach filozofów i pedagogów

Dziecko i znaczenie opieki nad nim

Specyfika okresu przedszkolnego

Rozdział III

Spojrzenie na współczesne przedszkole jako element systemu edukacyjnego

Zadania przedszkola a wymagania wobec nauczyciela

Program jako wyznacznik obszaru działań edukacyjnych nauczyciela i dzieci

Przedszkole jako szansa wyrównania startu szkolnego

Rozdział IV


Start zawodowy badanych nauczycieli

Ogólny obraz badanej grupy

Pierwsze doświadczenie zawodowe nauczycieli bez przygotowywania pedagogicznego

Pierwsze źródła przygotowania zawodowego

Charakter uzyskiwanych kwalifikacji z perspektywy aktualnej rzeczywistości edukacyjnej

Rozdział V

Absolwent Studium Nauczycielskiego (SN) i Wyższych Studiów Nauczycielskich (WSN) wobec zmieniających się oczekiwań zawodowych

Społeczne oczekiwania profesjonalnej opieki nad dziećmi

Budowanie i modernizowanie programów kształcenia

Kształtowanie się postaw zawodowych

Treści kształcenia preferowane przez absolwentów pomaturalnych form kształcenia

Motywy dalszej nauki

Ocena społeczna form kształcenia w perspektywie zmiany zadań przedszkola

Rozdział VI

Nauczyciel z wykształceniem akademickim w przedszkolu

Modyfikacja kształcenia akademickiego

Edukacyjny model kształcenia licencjackiego

Oczekiwania społeczne i pożądane kwalifikacje zawodowe

Rozdział VII

Pożądany obraz nauczyciela przedszkola we współczesnych rozważaniach teoretycznych i wskazaniach metodycznych

Refleksje końcowe

Bibliografia

Inne źródła

Aneksy