pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
 
Księgarnia »
Książki »
»
Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju
Księgarnia »
Podręczniki »
podręcznik:

Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 500 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788375879124
ISBN: 978-83-7587-912-4
Data: 2014-02-27
35.96  49.80  13.84 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju - Renata Nowakowska-Siuta - opis książki:

Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych.

I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty Pedagogika porównawcza, renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że podręcznik ten powinien zostać wydrukowany, z uwagi na swoją wartość merytoryczną i użyteczność akademicką - na zajęciach ze studentami.

Struktura podręcznika jest logiczna, a poszczególne rozdziały i podrozdziały tworzą wewnętrznie spójny i całościowy obraz podejmowanej problematyki. W rozdziale pierwszym autorka podejmuje - w sposób bardzo trafny - kwestie teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki porównawczej. Rozdział drugi poświęcony jest strukturze i funkcjonowaniu systemów oświatowych - w kontekście porównawczym (w tym poszczególnych szczebli szkolnictwa). Z kolei rozdział trzeci dotyczy szkolnictwa wyższego i edukacji dorosłych. Wreszcie, w czwartym rozdziale podjęte są wybrane problemy edukacyjne w kontekście międzynarodowym (w tym między innymi: nierówności społeczne czy alternatywne sposoby kształcenia). z recenzji prf. Zbyszko Meliska Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki) 2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki) 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki (opis książki) 4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki (opis książki) 5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki) 6. Diagnostyka pedagogiczna - nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki) 7. Pedagogika kognitywistyczna (opis książki) 8. Pedagogika porównawcza (opis książki) Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.

Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.

prof. dr hab. Bogusław Śliwerski

Książka „Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju” - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 500 stron i została wydana w 2013 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju"
Renata Nowakowska-Siuta - autor m.in.:
Racjonalność procesu kształcenia. - okładka książki
Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki... Bogusław Śliwerski, Renata Nowakowska-Siuta;
Edukacja alternatywna na rzecz - okładka książki
Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji... Renata Nowakowska-Siuta (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Autyzm a prawo - okładka książki
Autyzm a prawo Adam Górski, Błażej Kmieciak (red.)
Teoretyczno-praktyczne konteksty - okładka książki
Teoretyczno-praktyczne konteksty resocjalizacji... Danuta Kowalczyk, Mariusz Snopek (red.)
Produkty podobne:
Pedagogika kultury. Tom 3 - okładka książki
Pedagogika kultury. Tom 3 Dariusz Kubinowski (red.)
Pedagogika jako humanistyczno-społeczna - okładka książki
Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka... Dariusz Kubinowski, Maksymilian Chutorański (red.)
Polonistyczna dydaktyka ogólna - okładka podręcznika
Polonistyczna dydaktyka ogólna Jolanta Fiszbak (red.)