pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Trwałość wiedzy w procesie kształcenia

Autor książki:

Rafał Wawer, Monika Wawer

Dane szczegółowe:
Wydawca: Difin
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788376417851
ISBN: 978-83-7641-785-1
Data: 2013-02-20
Cena wydawcy: 42.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Gwałtowny przyrost wiedzy, nieustająca konkurencja o pracę i pozycję zawodową oraz wiele innych zjawisk, zmuszają ludzi do zapamiętywania coraz większej ilości informacji. Dynamizm zachodzących zmian nie pozwala na odkładanie nauki na później. Konieczne jest wykorzystywanie każdej nadarzającej się okazji. Kluczowego znaczenia nabiera nie tylko sam proces permanentnego uczenia się, którego założenia dobrze oddaje idea programu uczenie się przez całe życie (life-long learning), ale również trwałe zapamiętanie zdobytej wiedzy. Osiągnięcie sukcesu w tym zakresie związane jest z wieloma czynnikami, zarówno wewnętrznymi odnoszącymi się do osoby (np. jej motywacji, inteligencji, stylu uczenia się), jak i zewnętrznymi związanymi ze sposobem przekazywania informacji. Poznanie tych uwarunkowań oraz zależności między nimi może przyczynić się do odnoszenia sukcesów w procesie kształcenia. Autorzy mają nadzieję, że publikacja okaże się interesująca i użyteczna nie tylko dla nauczycieli, trenerów i szkoleniowców, zawodowo realizujących proces kształcenia, ale także dla wszystkich osób uczących się, dla których istotne jest dążenie do optymalizacji rezultatów kształcenia poprzez zwiększenie trwałości pozyskanej wiedzy. Prof. zw. dr hab. Janusz Kirenko: Problematyka efektywnego nauczania i uczenia się, zwana kształceniem jest przedmiotem nieustannego zainteresowania badaczy. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw temu zainteresowaniu, a poprzez swoje eksperymentalne podejście badawcze godna jest poznania i dyskusji. Zawiera teoretyczne analizy podstawowych pojęć i teorii oraz swoistego rodzaju refleksje nad nimi, tak w odniesieniu do fizjologicznych i psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka, jak i uwarunkowań społeczno-edukacyjnych. Dogłębna znajomość zakresu badanych problemów, w tym własne doświadczenia Autorów, w sposób oczywisty przyczyniły się do sformułowania bogatych wniosków, zwłaszcza o charakterze aplikacyjnym.

Książka "Trwałość wiedzy w procesie kształcenia" - Rafał Wawer, Monika Wawer - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 212 stron i została wydana w 2013 r.