pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym

Autor książki:

Zbigniew Dworzecki, Maria Romanowska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 392 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373783676
ISBN: 978-83-7378-367-6
Data: 2010-05-14
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym.

Książka "Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym" - Zbigniew Dworzecki, Maria Romanowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 392 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Przedmowa

CZĘŚĆ I
STRATEGIE MIĘDZYNARODOWE PRZEDSIĘBIORSTW - ASPEKTY TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE

Rozdział 1
Elastyczność organizacji w dobie globalizacji
Wioletta Jakubowska

Rozdział 2
Ewolucja zarządzania strategicznego w kontekście narastającej niepewności otoczenia
Agnieszka Sopińska

Rozdział 3
Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
Zbigniew Malara

Rozdział 4
Rozwoj przedsiębiorstwa w aspekcie czynnikow zarządzania
Józef Machaczka

Rozdział 5
Modele organizacyjne rozwoju przedsiębiorstwa
Krzysztof Machaczka

Rozdział 6
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Anna Witek-Crabb

Rozdział 7
Pomiar efektywności strategii
Urszula Skurzyńska-Sikora

Rozdział 8
Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa jako przedmiot analizy strategicznej
Halina Piekarz, Adam Marszałek

Rozdział 9
Tworzenie i wykorzystywanie dominującej pozycji rynkowej w warunkach nowej ekonomii
Anna Scheibe

Rozdział 10
Nowe podejście w stosowaniu prawa konkurencji
Anna Fornalczyk

Rozdział 11
Tożsamość przedsiębiorstw międzynarodowych jako przedmiot badań
Sławomir Winch

Rozdział 12
Rola zasobow niematerialnych w zarządzaniu organizacjami non profit
Janusz Fudaliński

Rozdział 13
Przedsiębiorczość w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Teresa Kraśnicka, Wojciech Głód

Rozdział 14
Metody prognozowania kryzysu w przedsiębiorstwie i ich zastosowanie praktyczne
Maja Sajdak

Rozdział 15
Konkurencyjność ekologiczna jako jeden z aspektów strategicznej konkurencyjności przedsiębiorstw
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło, Hanna M. Kruk

CZĘŚĆ II
KORPORACJE TRANSNARODOWE - GŁÓWNI GRACZE GLOBALNEJ GOSPODARKI

Rozdział 1
Kooperencja przedsiębiorstw w układzie międzynarodowym
Joanna Cygler

Rozdział 2
Strategie konkurowania multinarodowych przedsiębiorstw rozszerzonych
Piotr Banaszyk

Rozdział 3 Efektywność korporacji globalnych w perspektywie ekonomii przemysłowej i nowej ekonomii instytucjonalnej Adam Peszko Rozdział 4
Procesy globalizacyjne jako stymulator nowych modeli biznesowych w telekomunikacji
Piotr Jegier

Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw handlowych
Maria Sławińska

Rozdział 6
Dynamiczna strategia zarządzania zasobami w przemyśle farmaceutycznym na przykładzie firmy GlaxoSmithKline
Tomasz Modzelewski

Rozdział 7
Wykorzystanie metod scenariuszowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami przemysłu spożywczego
Krzysztof Firlej

Rozdział 8
Rozwój międzynarodowych systemów hotelowych w dobie globalizacji
Elżbieta Nawrocka

Rozdział 9
Benchmarking w analizie dynamiki i stopnia zaawansowania współpracy linii lotniczych w ramach globalnych aliansów strategicznych
Elżbieta Marciszewska, Jana Pieriegud

CZĘŚĆ III
PRZYSTOSOWANIE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW DO DZIAŁANIA W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM

Rozdział 1
Zmiany w procesie tworzenia strategii polskich przedsiębiorstw
Andrzej Żuk

Rozdział 2
Globalizacja polskich organizacji pozarządowych
Jarosław Domański

Rozdział 3
Wpływ przejęć i fuzji na procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw
Czesław Zając

Rozdział 4
Strategie sukcesu krajowych przedsiębiorstw na rynkach globalnych
Andrzej Kaleta

Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Mirosław Jarosiński

Rozdział 6
Krajowy system funkcjonowania biznesu a internacjonalizacja firm
Marianna Strzyżewska

Rozdział 7
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw w sektorze usług informatycznych
Iwona Kubiec

Rozdział 8
Internacjonalizacja jako element cyklu życia przedsiębiorstw rodzinnych
Ewa Więcek-Janka

Rozdział 9
Wpływ globalizacji na strategie małych przedsiębiorstw
Letycja Sołoducho-Pelc

Rozdział 10
Możliwość antycypacji zmian zachodzących w otoczeniu małych przedsiębiorstw - perspektywa regionalna
Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz

CZĘŚĆ IV
EWOLUCJA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI JAKO WYNIK I WARUNEK INTERNACJONALIZACJI

Rozdział 1
Integrująca rola marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Barbara Dobiegała-Korona

Rozdział 2
Założenia strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw w warunkach internacjonalizacji
Wojciech Grzegorczyk

Rozdział 3
Standaryzacja czy adaptacja produktu na rynkach zagranicznych?
Renata Oczkowska

Rozdział 4
Architektura marek korporacji międzynarodowej na rynku globalnym na przykładzie L`oreal Group
Anita Proszowska

Rozdział 5
Pozycjonowanie oferty detalistów w budowaniu przewagi konkurencyjnej
Grażyna Śmigielska

Rozdział 6
Optymalizacja procesów w międzynarodowym łańcuchu dostaw
Stanisław Nowosielski

Rozdział 7
Finansowe aspekty wyboru modelu biznesu
Bożyna Pomykalska

Recenzja