pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
książka:

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 170 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788378508458
ISBN: 9788378508458
Data: 2015-06-05
Cena wydawcy: 28.00 złpozycja niedostępna

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym - opis wydawcy:

Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.

Książka składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, teoretyczny, omawia rozumienie pojęcia poczucia własnej wartości, ukazuje także czynniki mające wpływ na jego rozwój oraz charakterystykę zachowań jednostek posiadających prawidłowe i nieprawidłowe poczucie własnej wartości.

Drugi rozdział zajmuje się metodami i strategiami pracy z grupą. Dokonano w nim klasyfikacji tych metod oraz przeglądu wybranych spośród nich, uwzględniając zwłaszcza te, które zostały zastosowane w niniejszej propozycji zajęć dla dzieci. Ważnym zagadnieniem w tym rozdziale jest prezentacja etapów, strategii i obowiązujących zasad pracy z grupą. Ukazano w nim także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych.

Ostatni, trzeci rozdział zawiera charakterystykę dziecka w młodszym wieku szkolnym oraz przygotowaną na podstawie literatury przedmiotu, a także własnych doświadczeń autorek, propozycję programu rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.

ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!
Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala - autor m.in.:
Wartość pracy w percepcji młodzieży - okładka książki
Wartość pracy w percepcji młodzieży stojącej u... Danuta Wosik-Kawala, Ewa Sarzyńska-Mazurek;
Rola pedagoga szkolnego w szkolnym - okładka książki
Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy... Teresa Lewandowska-Kidoń, Barbara Kalinowska-Witek;
Style wychowania i postawy rodzicielskie - okładka książki
Style wychowania i postawy rodzicielskie wobec... Teresa Lewandowska-Kidoń, Agata Korzeniecka-Kozerska;
Internet w psychologii - psychologia - okładka książki
Internet w psychologii - psychologia w internecie Kazimierz Czerwiński, Bassam Aouil, Danuta Wosik-Kawala (red.);
Środa, 20 Marca 2019 roku.