pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Społeczno-ekonomiczne determinanty osiągnięć szkolnych uczniów w gminach wiejskich

Autor książki:

Zbigniew Ostrach

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 220 s.
Wymiar: 165x210 mm
EAN: 9788378506966
ISBN: 978-83-7850-696-6
Data: 2014-11-04
18.43 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

[...] W literaturze pedagogicznej występuje niedostatek publikacji dotyczących wpływu wielostronnych sytuacji społeczno-ekonomicznych na osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży. Stąd też monografia (...) z pewnością wypełni lukę w literaturze pedagogicznej i wzbogaci ją o nowe spojrzenie na znaczenie różnych uwarunkowań środowiskowych w uzyskiwaniu rezultatów szkolnych. Wartość recenzowanej pracy podnosi fakt przeprowadzonych badań w środowisku wiejskim, które często narażone jest na różnego rodzaju dysfunkcję edukacyjną wynikająca z zagrożeń społeczno-ekonomicznych rodziny wiejskiej (...) należy z całą pewnością wyrazić pogląd, iż recenzowana monografia jest interesująca, przedstawia rzetelną wiedzę dotyczącą środowiskowych elementów funkcjonowania społecznego i ekonomicznego przyczyniających się do uzyskiwania przez dzieci i młodzież efektów szkolnych. (...)

Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Cudaka

Książka "Społeczno-ekonomiczne determinanty osiągnięć szkolnych uczniów w gminach wiejskich" - Zbigniew Ostrach - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2014 r. Cena 18.43 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp   

Rozdział 1
Środowiskowy charakter badań w pedagogice społecznej 
1.1. Wprowadzenie do ogólnych zagadnień pedagogiki społecznej 
1.2. Uwarunkowania środowiskowe w procesie edukacji   

Rozdział 2
Wpływ środowiska na niepowodzenia szkolne 

2.1. Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych uczniów 
2.2. Powodzenia i niepowodzenia szkolne na tle środowiska rodzinnego   
2.3. Znaczenie mediów w procesie nauczania - uczenia się dziecka   
2.3.1. Internet jako środowisko edukacyjno-wychowawcze 
2.3.2. Internet jako wartość pozytywna w procesie kształcenia 
2.3.3. Zagrożenia czające się w Internecie 
2.4. Inne czynniki wpływające na poziom edukacyjny dzieci i młodzieży   

Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań własnych 
3.1. Cel pracy, problemy i hipotezy badawcze   
3.2. Metody i organizacja badań   
3.2.1. Techniki i narzędzia badawcze 
3.2.2. Zmienne zależne i niezależne oraz wskaźniki występujące w badaniach 
3.2.3. Dobór próby - założenia analizy badawczej   953.2.4. Opis otrzymanego materiału    
3.2.5. Sposób prezentacji materiału    
3.3. Teren badań. Charakterystyka szkół. Wybrane cechy przestrzenno-kulturowe badanego obszaru    

Rozdział 4
Środowiskowe uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 
4.1. Warunki bytowo-materialne rodziny a osiągnięcia szkolne uczniów   
4.2. Warunki kulturowe środowiska rodzinnego a osiągnięcia szkolne 
4.3. Zainteresowanie rodziców pracą szkolną ucznia a jego osiągnięcia szkolne 
4.4. Wpływ zachowania i aktywności ucznia na jego osiągnięcia szkolne 
4.5. Środowisko rodzinne i koleżeńskie a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia   
4.6. Struktura mieszkalno-przestrzenna miejscowości a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia   
4.7. Infrastruktura techniczna szkoły a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia   
4.8. Środowisko przyrodnicze w okolicy zamieszkania ucznia a kształtowanie jego osiągnięć szkolnych   
4.9. Uogólnienia i wnioski końcowe z badań 

Zakończenie 
Bibliografia   
Aneks