pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088900
ISBN: 978-83-7308-890-0
Data: 2008-02-08
29.33 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakresie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym.
Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B. Muchackiej (2000). W ramach eksperymentu pedagogicznego została zweryfikowana autorska koncepcja strategii postępowania pedagogicznego dorosłych jako organizatorów warunków sprzyjających przekształcaniu przez dzieci ich wewnętrznych struktur umysłowych, a w konsekwencji kształtowaniu umiejętności organizowania przez nie wiedzy w ich umysłach.
Książka stanowi rozwinięcie tej koncepcji i propozycję jej adaptacji do zajęć w edukacji przedszkolnej. Strategia nawiązuje także do obszarów edukacyjnych określonych w projekcie Spectrum, opartym na teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera (1983, 2002).

Książka "Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych" - Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 212 stron i została wydana w 2007 r. Cena 29.33 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

Bożena Muchacka

1. Założenia teoretyczne

1.1. Nabywanie przez dzieci wiedzy i doświadczenia

1.2. Istota pojęcia "wiedza"

1.3. Klasyfikacja wiedzy

1.4. Koncepcje redukcjonistyczne

1.5. Konstruktywizm J. Piageta i orientacja poznawcza (kognitywna)

1.6. Orientacja społeczno-kulturowa L. S. Wygotskiego

Bożena Muchacka

2. Ogólne założenia strategii pedagogicznej

2.1. Strategie nauczycieli stymulujących aktywność poznawczą dziecka

2.2. Strategie postępowania metodycznego w zakresie organizowania wiedzy dzieci

Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba

3. Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka

3.1. Etap aranżowania sytuacji edukacyjnej

3.2. Etap konstruowania i rekonstrukcji wiedzy

3.3. Etap ewaluacji i informacji zwrotnych

Iwona Czaja-Chudyba

4. Przykłady strategii edukacyjnej

4.1. Wiedza/pojęcia dotyczące wartości (w tym pojęcia dotyczące relacji międzyludzkich)

4.2. Wiedza/pojęcia dotyczące emocji i stanów

4.3. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska przyrodniczego

4.4. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska społecznego

4.5. Wiedza/pojęcia dotyczące kultury

4.6. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska fizycznego i technicznego (w tym pojęcia matematyczne)

4.7. Wiedza/pojęcia dotyczące świata (wiedza geopolityczna)

4.8. Wiedza/pojęcia dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia

Bibliografia