pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych
książka:

Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088900
ISBN: 978-83-7308-890-0
Data: 2008-02-08
Cena: 27.85  Cena wydawcy: 39.80 zł Oszczędzasz: 11.95 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych - Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba - opis książki:

Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakresie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym.
Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B. Muchackiej (2000). W ramach eksperymentu pedagogicznego została zweryfikowana autorska koncepcja strategii postępowania pedagogicznego dorosłych jako organizatorów warunków sprzyjających przekształcaniu przez dzieci ich wewnętrznych struktur umysłowych, a w konsekwencji kształtowaniu umiejętności organizowania przez nie wiedzy w ich umysłach.
Książka stanowi rozwinięcie tej koncepcji i propozycję jej adaptacji do zajęć w edukacji przedszkolnej. Strategia nawiązuje także do obszarów edukacyjnych określonych w projekcie Spectrum, opartym na teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera (1983, 2002).

Książka „Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych” - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 212 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp

Bożena Muchacka

1. Założenia teoretyczne

1.1. Nabywanie przez dzieci wiedzy i doświadczenia

1.2. Istota pojęcia "wiedza"

1.3. Klasyfikacja wiedzy

1.4. Koncepcje redukcjonistyczne

1.5. Konstruktywizm J. Piageta i orientacja poznawcza (kognitywna)

1.6. Orientacja społeczno-kulturowa L. S. Wygotskiego

Bożena Muchacka

2. Ogólne założenia strategii pedagogicznej

2.1. Strategie nauczycieli stymulujących aktywność poznawczą dziecka

2.2. Strategie postępowania metodycznego w zakresie organizowania wiedzy dzieci

Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba

3. Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka

3.1. Etap aranżowania sytuacji edukacyjnej

3.2. Etap konstruowania i rekonstrukcji wiedzy

3.3. Etap ewaluacji i informacji zwrotnych

Iwona Czaja-Chudyba

4. Przykłady strategii edukacyjnej

4.1. Wiedza/pojęcia dotyczące wartości (w tym pojęcia dotyczące relacji międzyludzkich)

4.2. Wiedza/pojęcia dotyczące emocji i stanów

4.3. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska przyrodniczego

4.4. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska społecznego

4.5. Wiedza/pojęcia dotyczące kultury

4.6. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska fizycznego i technicznego (w tym pojęcia matematyczne)

4.7. Wiedza/pojęcia dotyczące świata (wiedza geopolityczna)

4.8. Wiedza/pojęcia dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia

Bibliografia

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych"
Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba - autor m.in.:
Wizja świata - wizja dziecka w - okładka książki
Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników... Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevič-Buś (red.);
Nauczyciele wczesnej edukacji - okładka książki
Nauczyciele wczesnej edukacji Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Muchacka;
Early Education. Practice and Reflection - okładka książki
Early Education. Practice and Reflection Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Kompetencje kreatywne nauczyciela - okładka książki
Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji... Irena Adamek, Józefa Bałachowicz
Produkty podobne: