pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Polityka 2.0. Aktorzy polityczni w świecie nowych technologii

Dane szczegółowe:
Wydawca: WAM
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 252 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788327710246
ISBN: 978-83-277-1024-6
Data: 2015-05-18
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rywalizacja podmiotów politycznych o władzę toczy się dzisiaj na kilku płaszczyznach równolegle. W tym kontekście, w porównaniu z innymi mediami, rola odgrywana przez Internet rośnie w ostatnich latach lawinowo. Globalna sieć stała się narzędziem walki o elektorat, ale także ważnym instrumentem rywalizacji propagandowej, programowej i aksjologicznej. Polityka przeniknęła do cyberprzestrzeni, a cyberprzestrzeń zaczyna pełnić funkcję coraz istotniejszej areny dla procesów politycznych.

Prezentowana czytelnikom książka jest próbą przyjrzenia się tym procesom, zarówno w perspektywie globalnej, jak i z punktu widzenia polskiej sceny politycznej.

Do opisu tego aspektu polityki w krajach demokratycznych, który realizowany jest poprzez użycie nowych technologii, przyjęło się zazwyczaj używać określenia elektroniczna demokracja. Jest to pojęcie od wielu lat mocno zakorzenione w literaturze i w świadomości badaczy oraz osób interesujących się miejscem zajmowanym przez ICT w polityce. W tytule tej książki pojawia się jednak termin polityka 2.0, co jest zabiegiem w pełni świadomym. Przez politykę 2.0 należy bowiem rozumieć ten aspekt elektronicznej demokracji, który wiąże się z typowym dla pierwszych dekad obecnego stulecia rozwojem narzędzi sieciowych stymulujących interaktywność i własną aktywność użytkowników sieci. Można uznać, że polityka 2.0 jest kolejną - zapewne nie ostatnią - fazą rozwoju elektronicznej demokracji, tą której znakiem firmowym jest upowszechnienie serwisów społecznościowych czy mikroblogów. Autorzy chcieli zwrócić uwagę na ten właśnie etap obecności ICT w polityce, mimo że przedmiotem analiz prezentowanych w tej pracy są zarówno tradycyjne narzędzia sieciowe (e-mail, strony internetowe), jak i te, które zdobywają popularność dopiero w ostatnich latach (Facebook, Twitter).

Książka "Polityka 2.0. Aktorzy polityczni w świecie nowych technologii" - Mirosław Lakomy, Leszek Porębski, Natalia Szybut - oprawa miękka - Wydawnictwo WAM. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2015 r.