pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nowe media w PRL

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 242 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788381429474
ISBN: 978-83-8142-947-4
Data: 2020-07-30
Cena wydawcy: 44.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Polska Rzeczpospolita Ludowa niosła na swoich sztandarach hasła postępu. Czy udało się je realizować w czasach niespotykanego wcześniej rozwoju technik komunikacyjnych i narodzin nowych mediów, gdy polska gospodarka tonęła w kryzysie, a ustrój polityczny chylił się ku upadkowi?
Autorzy opisują wczesną historię kulturową magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej w Polsce. Przedmiotem ich zainteresowania jest nie tylko technika, lecz przede wszystkim jej miejsce w społeczeństwie i zmiany, które przyniosła. Przedstawiają działania instytucji państwowych, inicjatywy społeczne, samotnych pomysłodawców oraz organizatorów - wszystko, co stworzyło znany dzisiaj świat mediów.

*
Książka wpisuje się w przestrzeń pomiędzy publikacjami popularyzatorskimi a akademickimi, zachowując atuty obu tych form. Nie bez znaczenia jest budowa wielowątkowej opowieści o PRL - opowieści, w której spotkać się mogą prywatny importer sprzętu, pracownik Szkoły Filmowej i znany piłkarz, ale też budowanie tej opowieści przez pryzmat nowych technologii i ich wernakularnych użyć, będących coraz częściej obszarem swoistej pokoleniowej nostalgii. Autorzy do tej nostalgii po części się odwołują, ale zarazem dokonują jej krytycznej korekty.

Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Filiciaka

Książka "Nowe media w PRL" - Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 242 stron i została wydana w 2020 r.