książka:
Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju
autor: Marek SokołowskiDane szczegółowe:
- Wydawca: Adam Marszałek
- Rok wydania: 2008
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 396 s.
- Wymiar: 167x240 mm
- EAN: 9788376110684
- ISBN: 9788376110684
- Data: 2008-10-22
Opis:
Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju, przez niektórych badaczy wręcz opisywanego jako eksplozja, nowych języków w komunikowaniu medialnym. Powoli w przeszłość odchodzi jeden kod mediów, a pojawia nowy, o którym już dziś należy pisać w liczbie mnogiej, gdyż mamy do czynienia z różnorodnymi kodami medialnymi. Tradycyjne modele komunikacji, opisywane w podręcznikach z zakresu nauki o komunikowaniu, już nie przystają do dzisiejszej rzeczywistości multimedialnej.
Jerzy Mikułowski-Pomorski ("Jak napody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowani medialnym", 2006) opisuje nowe spojrzenia na akt komunikacji. Kultura - rozumiana jako komunikacja - podlega pewnym regułom, pozwalającym ludziom dotrzeć do wspólnych znaczeń. Kontekst kulturowy, wspólna wiedza łącząca rozmówców, jest tą treścią, na gruncie której dochodzi do wzajemnego zrozumienia. Wyróżnić tu możemy pewne zasady i społeczne formy, które pozwalają partnerom łatwo orientować się w przedmiocie komunikacji, gdyż one same kształtowane są przez kulturę.
"Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju" to monografia, złożona z prac wielu Autorów, którzy polem swojej naukowej refleksji uczynili współczesne media, popkulturę oraz nowe strategie komunikacyjne, jakie stosują dzisiejsi twórcy, producenci medialni, artyści i rzemieślnicy, którym przyszło tworzyć i komunikować się z odbiorcami, widzami, słuchaczami, czytelnikami, internautami w sytuacjach komunikacyjnych, jakie już na trwałe umiejscowione w realiach XXI wieku.
Jerzy Mikułowski-Pomorski ("Jak napody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowani medialnym", 2006) opisuje nowe spojrzenia na akt komunikacji. Kultura - rozumiana jako komunikacja - podlega pewnym regułom, pozwalającym ludziom dotrzeć do wspólnych znaczeń. Kontekst kulturowy, wspólna wiedza łącząca rozmówców, jest tą treścią, na gruncie której dochodzi do wzajemnego zrozumienia. Wyróżnić tu możemy pewne zasady i społeczne formy, które pozwalają partnerom łatwo orientować się w przedmiocie komunikacji, gdyż one same kształtowane są przez kulturę.
"Kulturowe kody mediów. Stan obecny i perspektywy rozwoju" to monografia, złożona z prac wielu Autorów, którzy polem swojej naukowej refleksji uczynili współczesne media, popkulturę oraz nowe strategie komunikacyjne, jakie stosują dzisiejsi twórcy, producenci medialni, artyści i rzemieślnicy, którym przyszło tworzyć i komunikować się z odbiorcami, widzami, słuchaczami, czytelnikami, internautami w sytuacjach komunikacyjnych, jakie już na trwałe umiejscowione w realiach XXI wieku.
Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!
Marek Sokołowski (red.) - autor m.in.:
Media i religia. Nowy kontekst komunikacji Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak (red.);
Kupujący Kulturowe kody mediów. Stan obecny... zamówili również:
Hieroglifem pisane dzieje... Starożytny Wschód... Magdalena Bizior-Dombrowska, Włodzimierz Szturc (red.)
Sztuka życia, zasady dobrego zachowania, etykieta.... Katarzyna Łeńska-Bąk, Magdalena Sztandara (red.)
Produkty podobne:
Czwartek, 19 Kwietnia 2018 roku.