pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008

Autor książki:

Łukasz Wojtkowski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 248 s.
Wymiar: 160x225 mm
EAN: 9788323128885
ISBN: 978-83-2312-888-5
Data: 2012-11-30
pozycja niedostępna

Opis książki:

Głównym tematem podejmowanym w książce jest proces mediatyzacji polityki podczas amerykańskiej kampanii prezydenckiej 2008 roku i właśnie z nim związana jest podstawowa hipoteza badawcza: media masowe w relacjach z polityką zdobywają pozycję centralną i od nich w większym stopniu zależy, jak te stosunki przebiegają. Chcąc rozbudować to założenie, można wskazać kilka hipotez pomocniczych, które pozwolą na uzyskanie pełnego obrazu mediatyzacji polityki. Po pierwsze, wpływ mediów masowych na system polityczny jest największy na poziomie struktur systemu, co znajduje później odzwierciedlenie w ich funkcjach. Po drugie, media wprowadzają własną logikę - medialną - w funkcjonowanie systemu politycznego, który - dążąc do medialnej obecności - działa według tych wytycznych. Po trzecie, media - posługując się określonymi stylami i tematami relacji - konstruują medialną rzeczywistość polityczną, z której społeczeństwo czerpie wiedzę na temat polityki.

Książka "Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008" - Łukasz Wojtkowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2012 r.