pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta
książka:

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788301164249
ISBN: 978-83-0116-424-9
Data: 2015-01-28
Cena: 44.79  Cena wydawcy: 49.00 zł Oszczędzasz: 4.21 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta - Dominika Maison - opis książki:

Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów.

Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.

Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone.

Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji.

(Prof. Anna Giza)

Książka „Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta” - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN.

Książka posiada 288 stron i została wydana w 2015 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta"
Dominika Maison - autor m.in.:
Psychologia konsumenta - okładka książki
Psychologia konsumenta Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison;
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne: