pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 156 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 9788373086753
ISBN: 978-83-7308-675-3
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 7.40 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jest to poradnik umożliwiający skuteczne wdrażanie metody projektów do praktyki szkolnej. Główna tematyka książki ukierunkowana jest na techniki kształtowania umiejętności ponadzawodowych uczniów. W książce autorki omawiają zagadnienia dotyczące kształtowania postaw przedsiębiorczych uczniów, modeli i technik rozwiązywania problemów, pracy w grupie oraz wiele wskazówek praktycznych związanych z wdrażaniem tej metody na etapie przygotowania projektu, jego wykonania i oceny. Pozycja szczególnie przydatna dla nauczycieli gimnazjów i szkół średnich, tym bardziej, że w książce znajdują się przykłady dotyczące opracowania kontraktu, konspektu projektu, różnorodne arkusze oceny pracy uczniów oraz przykłady projektów wykonywanych przez uczniów na różnych poziomach edukacyjnych w różnych obszarach tematycznych.

Książka "Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej" - Agnieszka Mikina, Bożena Zając - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2006 r.

Spis treści:

1. Kształtowanie postaw przedsiębiorczych uczniów – odpowiedź systemu edukacji na oczekiwania współczesnego rynku pracy
2. Podstawowe modele kształtowania umiejętności uczniów
2.1. Nauczanie początkujące
2.2. Uczenie się we współpracy
2.3. Uczenie się przez doświadczenie
3. Historia i teraźniejszość
4. Metoda projektów w praktyce szkolnej
4.1. Faza I – przygotowanie projektu – czynności nauczyciela
4.2. Faza I - przygotowanie projektu – czynności uczniów
4.3. Faza II – wykonanie projektu – czynności nauczyciela
4.4. Faza II – wykonanie projektu – czynności uczniów
4.5. Faza III – ocena projektu – czynności nauczyciela
4.6. Faza III – ocena projektu – czynności uczniów
5. Przykłady projektów
6. Zamiast zakończenia – dlaczego właśnie metoda projektów?
Załącznik nr 1 – Ankieta „Indywidualne style uczenia się”
Załącznik nr 2 – Ankieta „Moja rola w zespole”
Bibliografia