pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 108 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373082212
ISBN: 83-7308-221-2
Data:2001-02-03
5.45 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).

Książka "Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów" - Przemysław Piotrowski, Krzysztof Zajączkowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 108 stron i została wydana w 2003 r. Cena 5.45 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp
Uczniowie gimnazjum — charakterystyka
1. Dorastanie jako okres rozwojowy
2. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania młodzieży w okresie dorastania
3. Relacje z otoczeniem
4. Samoocena, samoakceptacja i życie emocjonalne: istotne czynniki rozwojowe
5. Zagrożenia prawidłowego rozwoju młodego człowieka
Subkultury młodzieżowe
Sekty
Uzależnienia od substancji psychoaktywnych

Profilaktyka
1. Podstawowe pojęcia
2. Profilaktyka w polskim prawie
3. Szkolny program profilaktyczny

Etapy opracowywania szkolnego programu profilaktycznego
1. Diagnoza, czyli badanie zapotrzebowania
2. Analiza SWOT
3. Projektowanie
4. Ewaluacja
5. Procedury oceny skuteczności programu
Techniki badań
Analiza statystyczna wyników badań

Realizacja programu
1. Zasady prowadzenia zajęć
2. Scenariusze
3. Współpraca z rodzicami

Materiały do wykorzystania w ramach programu
1. Sprawdzone programy profilaktyczne
2. Profilaktyka w literaturze fachowej — wybrane pozycje

Bibliografia
Załączniki