pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Model...
książka:

Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Model zadaniowy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 510 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788380616455
ISBN: 978-83-8061-645-5
Data: 2019-02-22
Cena: 58.50  Cena wydawcy: 60.00 zł Oszczędzasz: 1.5 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Model... - opis wydawcy:

Magdalena Marzwc-Jóźwicka - dr literaturoznawstwa, adiunkt w Katedrze Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego w Instytucie Filologii Polskiej KUL, przez kilka lat polonistka w liceum i gimnazjum, dydaktyk przygotowująca do zawodu przyszłych nauczycieli polonistów, autorka wielu artykułów naukowych i metodycznych oraz dwóch książek: Praca z tekstem kulturowym na lekcjach języka polskiego w gimnazjum (Lublin 2009) i Między partnerstwem a mistrzostwem. Nauczyciel polonista we współczesnej szkole (Lublin 2017). Jej zainteresowania badawcze dotyczą warsztatu współczesnego polonisty: indywidualizacji procesu kształcenia, metod i technik pracy z literaturą, analizy i interpretacji utworów, aksjologii w edukacji.

„Pani dr Magdalena Marzec-Jóźwicka podejmuje bardzo istotną problematykę badawczą. Książkę poświęca procesom indywidualizowania kształcenia na lekcjach języka polskiego, które egzemplifikuje własnymi projektami czytania z uczniami wybranych dramatów, prozy oraz poezji w szkole średniej. Mądre projekty pedagogicznie odpowiednio łączą kształcenie literackie z językowym oraz doskonaleniem umiejętności posługiwania się określonymi formami wypowiedzi. Odwołują młodzież do takich tekstów kultury, jak adaptacje muzyczne, teatralne, filmowe, a także do zróżnicowanych kontekstów interpretacyjnych: publicystycznych, literaturoznawczych, kulturoznawczych, filozoficznych i innych. Wykorzystują także możliwości zastosowania nowoczesnych narzędzi medialnych.

Książka imponuje rozległością podejmowanych zagadnień szczegółowych, sumiennością zgromadzonego materiału empirycznego oraz wykorzystaniem szerokiej literatury z kilku dziedzin nauki: dydaktyki polonistycznej, dydaktyki ogólnej, pedagogiki, psychologii rozwojowej, literaturoznawstwa (teorii i historii literatury)".

Z recenzji prof. dr hab. Zofii Budrewicz, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

 

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!
Produkty podobne:
Problemy dydaktyki fizyki - okładka książki
Problemy dydaktyki fizyki Andrzej Krajna, Leszek Ryk, Krystyna Sujak-Lesz
Specjalne potrzeby edukacyjne - okładka książki
Specjalne potrzeby edukacyjne Agnieszka Olechowska
Poniedziałek, 22 Kwietnia 2019 roku.