pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 282 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373263673
ISBN: 83-7326-367-5
Data: 2006-10-19
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wstęp. Uciec od infantylizmu wczesnej edukacji 7
Nauczyciel w perspektywie profesjonalnej zmiany Dorota Klus-Stańska, Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji .. 15
Lucyna Kopciewicz, Koncepcja roli zawodowej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej - ujęcie feministyczne. 29
Hanna Kędzierska, Tożsamość zawodowa studentów pedagogiki w narracjach planów życiowych .. 42
Ewa Zalewska, Autorskie programy kształcenia dla klas I-III jako przyczynek do dezintegracji w edukacji zintegrowanej ... 53
Piotr Zamojski, Abstrakcyjny konkret i konkretna ogólność w myśleniu o celach procesów edukacyjnych. 65
Anna Strzelecka, Doświadczenia z wyjazdów studyjnych do krajów UE inspiracją zmian w ksztatceniu nauczycieli wczesnej edukacji (na przykładzie Kolegium szczycieńskiego) 76
Dziecko w (nie)racjonalności szkoły Maria Mendel, Przekraczanie progu szkoły jako rite de passage .. 89
Maria Szczepska-Pustkowska, Jak polska szkoła uśmierca dziecięce filozoficzne zmagania ze światem 98
Marzenna Nowlcka, Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej - pozór czy rzeczywistość? .. 116
Alina Kalinowska, Rozwiązywanie problemów matematycznych przez młodszych uczniów - prorozwojowa szansa czy fikcja edukacyjna .. 127
Anna Tyl, Między schematem a poszukiwaniem w matematycznej edukacji wczesnoszkolnej. 138
Iwona Majcher, Ryta Suska-Wróbel, Dziecięce wyjaśnienia świata przyrody 149
Teresa Sadoń-Osowiecka, Porównanie treści geograficznych w programach nauczania zintegrowanego polskiej szkoły i w brytyjskim National Curriculum. Analiza krytyczna 162
Alicja Komorowska-Zielony, Pytania zadawane uczniom przez nauczycieli - sercem nauczania dla twórczego myślenia 172
Anna Nitecka-Walerych, Wychowanie fizyczne w klasach I-III - między wizją a rzeczywistością 184

Język w świecie edukacji dziecka Monika Graban-Pomirska, Czy cudowne i pożyteczne? Rzecz o wspótczesnej trywializacji baśni .. 195
Anna Wasilewska, Zrozumiałość tekstów szkolnych - uczeń w irracjonalnym świecie słów 202
Malgorzata Puchowska, Nauczycielskie scenariusze teatru szkolnego. Rekonesans-krytyka-obrona 211
Malgorzata Dagiel, Nauczyciel i dziecko w sytuacjach dialogowych - zwycięzcy czy pokonani? .219
Zdzislaw Aleksander, Techniki freinetowskie we wspomaganiu rozwoju językowego dziecka posługującego się etnojęzykiem lub kodem ograniczonym 229
Dorota Bronk, Świadomość dysleksji rozwojowej wśród nauczycieli 236
Stanisław Milewski, Pedagogiczne i logopedyczne aspekty mowy dorosłych adresowanej do malych dzieci. 242
Wczesna edukacja artystyczna - możliwości i ograniczenia Ewa Szatan, Profesjonalizm nauczyciela a nabywanie kompetencji muzycznych przez uczniów .. 253
Ewelina Boesche-Kopczyńska, Poranki muzyczne jako forma aktywnego kontaktu dziecka z muzyką - między tradycją a poszukiwaniem nowego wyrazu. 262
Agnieszka Maliszewska, Pomiędzy rozwojem uzdolnień wokalnych a pulapkami gwiazdorstwa. Z doświadczeń praktyka .. 271
Urszula Szuścik, Schemat i schematyzm w nauczaniu plastyki w edukacji wczesnoszkolnej. 277

Książka "Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych" - Dorota Klus-Stańska, Ewa Szatan, Dorota Bronk (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.