pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji. Role i zadania pedagoga,...
książka:

Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji. Role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy. Konteksty trans- i interdyscyplinarne

autor: Irena Koszyk, Bronisław Ogonowski, Sławomir Śliwa

Dane szczegółowe:

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788380953734
ISBN: 9788380953734
Data: 2018-08-29
Cena: 29.11  Cena wydawcy: 39.80 zł Oszczędzasz: 10.69 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji. Role i zadania pedagoga,... - opis wydawcy:

Niniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych. Tak jak szerokie kompetencje powinni posiadać pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych. Praca zawiera 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy też w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.

Artykuł B. Ogonowski dotyczy funkcjonowania pedagogów i psychologów w rzeczywistości szkolnej. Autorka wskazuje, jakie problemy i ograniczenia mają oni w związku z wykonywaniem wielu czynności pozapedagogicznych, do jakich interwencyjnie są wykorzystywani. Ponadto zwraca ona uwagę na to, że takie podejście, związane z wielozadaniowością pedagogów i psychologów, uniemożliwia im udzielanie pomocy tym uczniom i rodzicom, którzy rzeczywiście jej potrzebują. Powoduje to z kolei szukanie przez nich pomocy na forach internetowych czy u anonimowych osób, które są specjalistami od wszystkiego.

Kolejny artykuł, U. Strzelczyk-Raduli, porusza problematykę pracy pedagogów w obliczu sytuacji kryzysowej. Autorka podkreśla również to, że pomieszanie zadań, do jakich delegowani są pedagodzy, komplikuje skuteczność niesienia pomocy dzieciom i ich rodzinom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych. Szeroko opisuje ona formy wspierania pedagogów i uczniów oferowane przez pracowników ośrodków interwencji kryzysowej. Przedstawia szczegółowo problemy, z jakimi zgłaszają się rodzice i dzieci do pedagogów oraz psychologów pracujących w takich ośrodkach, a także ukazuje trudną sytuację niektórych uczniów.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Irena Koszyk, Bronisław Ogonowski, Sławomir Śliwa (red.) - autor m.in.:

Edukacja i/a mózg mózg a/i edukacja. - okładka książki
Edukacja i/a mózg mózg a/i edukacja. Education... Mirosław Kowalski, Irena Koszyk, Sławomir Śliwa (red.);

Kupujący tę pozycję zamówili również:

Debiutant czy ekspert? Identyfikacja - okładka książki
Debiutant czy ekspert? Identyfikacja i samoocena... Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat
Rozwijanie kompetencji dydaktycznych - okładka książki
Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli... Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska (red.)
Pedagogika i profilaktyka społeczna. - okładka książki
Pedagogika i profilaktyka społeczna. Nowe wyzwania,... Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik (red.)

Produkty podobne:

Edukacja w obliczu przemian społecznych - okładka książki
Edukacja w obliczu przemian społecznych Iryna Surina, Ewa Murawska, Danuta Apanel
Kobieta w roli dyrektora szkoły - okładka książki
Kobieta w roli dyrektora szkoły Marta Czechowska-Bieluga
Twórczość codzienna w narracjach - okładka książki
Twórczość codzienna w narracjach pedagogów Monika Modrzejewska-Świgulska
Sobota, 16 Lutego 2019 roku.