pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Spotkania z Małym Księciem. Wykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi

Autor książki:

Małgorzata Kapłon

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 152 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373087446
ISBN: 978-83-7308-744-6
Data: 2007-07-03
17.20 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Książka ma charakter monograficzny i dotyczy stymulacji dziecka do poznawania, przeżywania i przetwarzania świata w ramach wychowania przez sztukę, zgodnie z ideą integracji oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym.

Przedmiotem opisanych w książce oddziaływań pedagogicznych (scenariusze sytuacji edukacyjnych oraz sprawozdania z ich przeprowadzenia) jest aktywność dźwiękowo-muzyczno-ruchowa, językowa i plastyczna dzieci, wywołana przez bodźce kinetyczno-ruchowe, wzrokowe i werbalne. Zabawy i działania twórcze powstały na podstawie książki "Mały Książę”.

Adresatami publikacji są nauczyciele i studenci kierunków pedagogicznych (specjalności wychowanie przedszkolne, nauczanie początkowe, sztuka, język polski

Książka "Spotkania z Małym Księciem. Wykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi" - Małgorzata Kapłon - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 152 stron i została wydana w 2009 r. Cena 17.20 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Wychowanie przez sztukę

Wychowanie jako kształcenie do rozwoju i wartości

Twórczy charakter działalności dziecka

Istota wychowania przez sztukę

Rozdział II

Scenariusze sytuacji edukacyjnych integrujących działania w obrębie dziedzin sztuki, oparte na Małym Księciu Antoine’a de Saint-Exupéry

Etap I – Spotkanie bohaterów

Etap II – Na planie Małego Księcia

Etap III – Podróże międzyplanetarne

Etap IV – Rozstanie bohaterów

Rozdział III

Oddziaływania wychowawczo-dydaktyczne na kształtowanie się osobowości dzieci w procesie wychowania przez sztukę

Dziecięca interioryzacja wartości i emocji oparta na sztuce

Powiązanie plastyki z innymi dziedzinami sztuki

Piosenka jako obszar aktywności dziecięcej

Dziecięca ekspresja zainspirowana muzyką

Łączenie sztuki z zabawami interakcyjnymi

Uogólnienia i wnioski

Bibliografia

Aneks