pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rodzina w nauczaniu kardynała Stefana Wyszyńskiego. Aspekt pedagogiczny

Autor książki:

Magdalena Parzyszek

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 238 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788377024089
ISBN: 978-83-7702-408-9
Data: 2012-06-20
18.90 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Rozdział I
POJĘCIE RODZINY I PODSTAWOWE ASPEKTY JEJ ROZUMIENIA
1.1. Rozumienie rodziny i jej cele
1.1.1. Pojęcie rodziny
1.1.2. Cele małżeństwa
1.2. Rodzina w aspekcie antropologicznym
1.2.1. Godność osoby ludzkiej
1.2.2. Prawa i obowiązki rodziny wypływające z jej godności
1.3. Rodzina w aspekcie teologicznym
1.3.1. Pochodzenie rodziny i jej biblijne źródła
1.3.2. Sakramentalny wymiar rodziny
1.4. Rodzina w aspekcie historycznym
1.4.1. Rodzina w powojennej rzeczywistości
1.4.2. Kulturowa rola rodziny
1.4.3. Społeczna rola rodziny
1.5. rodzina w aspekcie pedagogicznym
1.5.1. Rodzina jako szkoła miłości
1.5.2. Funkcje rodziny w zmieniającej się rzeczywistości
1.5.2.1. Funkcja prokreacyjna
1.5.2.2. Funkcja opiekuńczo-wychowawcza
1.5.2.3. Funkcja ekonomiczna
1.5.2.4. Funkcja religijna
1.5.2.5. Funkcja kulturowa
1.5.2.6. Funkcja socjalizacyjna

Książka "Rodzina w nauczaniu kardynała Stefana Wyszyńskiego. Aspekt pedagogiczny" - Magdalena Parzyszek - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 238 stron i została wydana w 2012 r. Cena 18.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WYKAZ SKRÓTÓW
WSTĘP

Rozdział I
POJĘCIE RODZINY I PODSTAWOWE ASPEKTY JEJ ROZUMIENIA
1.1. Rozumienie rodziny i jej cele
1.1.1. Pojęcie rodziny
1.1.2. Cele małżeństwa
1.2. Rodzina w aspekcie antropologicznym
1.2.1. Godność osoby ludzkiej
1.2.2. Prawa i obowiązki rodziny wypływające z jej godności
1.3. Rodzina w aspekcie teologicznym
1.3.1. Pochodzenie rodziny i jej biblijne źródła
1.3.2. Sakramentalny wymiar rodziny
1.4. Rodzina w aspekcie historycznym
1.4.1. Rodzina w powojennej rzeczywistości
1.4.2. Kulturowa rola rodziny
1.4.3. Społeczna rola rodziny
1.5. rodzina w aspekcie pedagogicznym
1.5.1. Rodzina jako szkoła miłości
1.5.2. Funkcje rodziny w zmieniającej się rzeczywistości
1.5.2.1. Funkcja prokreacyjna
1.5.2.2. Funkcja opiekuńczo-wychowawcza
1.5.2.3. Funkcja ekonomiczna
1.5.2.4. Funkcja religijna
1.5.2.5. Funkcja kulturowa
1.5.2.6. Funkcja socjalizacyjna

Rozdział II
RODZINA JAKO ŚRODOWISKO ŻYCIA
2.1. Zadania rodziny chrześcijańskiej
2.1.1. Przekazywanie życia
2.1.2. Odpowiedzialne rodzicielstwo
2.1.3. Zadanie wypływające z realizacji funkcji rodzicielskiej
2.1.3.1. Troska o pełny rozwój osoby ludzkiej
2.1.3.2. Przygotowanie do życia w rodzinie
2.2. Rodzina miejscem społecznego i chrześcijańskiego wychowania
2.2.1. Rodzina miejscem społecznego wychowania
2.2.2. Rodzina miejscem chrześcijańskiego wychowania

Rozdział III
RODZINA MIEJSCEM URZECZYWISTNIANIA SIĘ CZŁOWIEKA JAKO OSOBY
3.1. Rozwój osoby ludzkiej na płaszczyźnie religijnej
3.1.1. Życie sakramentalne
3.1.2. Modlitwa
3.1.3. Praktyka przykazania miłości
3.1.4. Apostolstwo
3.2. Rozwój osoby ludzkiej na płaszczyźnie moralnej
3.2.1. Dążenie do prawdy
3.2.2. Dążenie do wolności
3.2.3. Dążenie do pokoju
3.2.4. Dążenie do miłości
3.2.5. Dążenie do sprawiedliwości
3.2.6. Kształtowanie sumienia
3.3. Rozwój osoby ludzkiej na płaszczyźnie narodowo‑państwowej
3.3.1. Rodzina jako fundament narodu
3.3.2. Rodzina jako fundament państwa

Rozdział IV
ZAGROŻENIA ŻYCIA RODZINNEGO
4.1. Zagrożenia zewnętrzne
4.1.1. Ateizm
4.1.2. Laicyzacja
4.1.3. Alkoholizm
4.1.4. Rozwody
4.1.5. Spadek liczby urodzeń
4.2. Zagrożenie wewnętrzne
4.2.1. Moralność antykoncepcyjna
4.2.2. Lenistwo, lekkomyślność, marnotrawstwo

Rozdział V
RODZINA DROGĄ KOŚCIOŁA ORAZ MIEJSCEM SPOTKANIA I DIALOGU
5.1. Rodzina miejscem spotkania człowieka z człowiekiem
5.2. Rodzina miejscem spotkania człowieka z Bogiem i "domowym Kościołem"

Rozdział VI
PRÓBA OCENY POGLĄDÓW KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO DOTYCZĄCYCH RODZINY JAKO ŚRODOWISKA ŻYCIA I MIEJSCA URZECZYWISTNIENIA SIĘ CZŁOWIEKA JAKO OSOBY
6.1. G eneza i oryginalność prymasowskiej myśli familiologicznej
6.2. Znaczenie omawianej koncepcji rodziny

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA