pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nowe trendy w reklamie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Academica
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 262 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788389281883
ISBN: 978-83-8928-188-3
Data: 2010-10-16
pozycja niedostępna

Opis książki:

Nowe trendy w reklamie to ciekawa, dobrze zaplanowana, napisana żywym i barwnym językiem, a nade wszystko: treściwa książka. Czytelnik zapoznaje się z tekstami pokazującymi nowe metody badań, nowe trendy w budowaniu marki, zmiany w rozumieniu posługiwania się teoriami naukowymi w praktyce tworzenia i testowania reklam. Pozycja zainteresuje zarówno teoretyków (psychologów, specjalistów z zakresu marketingu i zarządzania, a nawet antropologów kulturowych), którzy prowadzą badania nad spostrzeganiem przez ludzi reklamy, jak i praktyków koncentrujących się raczej na kwestii skuteczności przekazu reklamowego.
Praca "Nowe trendy w reklamie" obala co najmniej kilka mitów na temat istoty reklamy, badań nad reklamą i jej miejsca we współczesnym świecie.
Mit pierwszy - teoretycy badań nad reklamą i praktycy rynku reklamowego nie mają sobie nic sensownego do powiedzenia. "Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria", jak mawiało wielu wybitnych filozofów nauki i książka jest dobrym przykładem potwierdzającym tę sentencję. (...) Rynek, na którym trzeba obecnie działać, nie jest bynajmniej rynkiem łatwym. Dlatego jednym z najbardziej sensownych rozwiązań poszukiwania przewagi konkurencyjnej jest rozsądne wdrażanie odkryć naukowych w praktyce.
Mit drugi - teoretycy reklamy tylko teoretyzują, a praktycy wygłaszają same banały. Także i ten mit w książce skutecznie udaje się obalić. W zamieszczonych tekstach (powiedzmy umownie - teoretycznych) znajdujemy mnóstwo wskazówek praktycznych. - np. rozdział autorstwa Dariusza Dolińskiego, który odpowiada na pytanie o przyczyny nieskuteczności dobrych reklam lub rozdział Adama Sagana, który oferuje gotowe niemal rozwiązania metodologiczne. Natomiast teksty z drugiej części (praktycznej) są nierzadko ciekawymi i intrygującymi esejami, których nie powstydziłoby się niejedno opracowanie teoretyczne, np. tekst Łukasza Mikody o metamorfozach przekazu reklamowego.
Mit trzeci - neuromarketing jest kamieniem filozoficznym rynku reklamowego. W książce pojawiają się dwa teksty bezpośrednio dotyczące neuromarketingu. Po pierwsze, są one następnym potwierdzeniem udanego mariażu teorii i praktyki. Po drugie, ukazują nie tylko zalety, ale także i wady czy niebezpieczeństwa stosowania metod neuroobrazownaia w testowaniu reklam.
Mit czwarty - o reklamach powiedziano już wszystko. O reklamie rzeczywiście powiedziano już bardzo dużo. Ale czy wszystko Czy rzeczywiście osiągnęliśmy już fukuyamowski "koniec historii" Z pewnością nie. W książce jest przynajmniej kilka fragmentów zaprzeczających zacytowanemu mitowi.
( Z recenzji wydawniczej) dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz, prof. SWPS Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi

Książka "Nowe trendy w reklamie" - oprawa miękka - Wydawnictwo Academica. Książka posiada 262 stron i została wydana w 2010 r.