pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Medioznawstwo. Teksty, instytucje i odbiorcy

Autor książki:

Lisa Taylor, Andrew Willis

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 276 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788323321606
ISBN: 83-233-2160-4
Data: 2006-09-25
Cena wydawcy: 36.75 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka stanowi obszerne i przystępne wprowadzenie do zagadnień medioznawstwa. Podręcznik, autorstwa dwóch bardzo doświadczonych wykładowców, poświęcony jest medialnym tekstom, instytucjom oraz relacjom media–odbiorcy.


Autorzy proponują wiele różnorodnych narzędzi służących do analizy tekstu, które studenci mogą wykorzystać do odczytywania różnych treści medialnych. Omawiają pracę instytucji tworzących teksty dla mediów oraz przedstawiają podejście krytyczne, pozwalające lepiej zrozumieć przemysł medialny. Prezentują także niektóre spośród najważniejszych debat dotyczących instytucji medialnych. W części poświęconej odbiorcom książka przybliża wiele rozmaitych koncepcji audytorów medialnych oraz dyskusji na temat mediów i ich konsumpcji.

Każdy rozdział kończą wskazówki i zadania, które mają zachęcić studentów do stosowania zaprezentowanego w podręczniku krytycznego podejścia do tematu, a dzięki temu do rozwijania zdobytej wiedzy. Ostatnia część przedstawia zbiór technik i analiz przypadków związanych z rozmaitymi metodami badawczymi.

"Ta przejrzyście i przystępnie napisana książka, która koncentruje się na zagadnieniach związanych z tekstami, instytucjami i odbiorcami, dostarcza studentom medioznawstwa bardzo użytecznego przeglądu zagadnień wprowadzającego w arkana tej dziedziny."
Dr Raymond Boyle, Wydział Filmoznawstwa i Medioznawstwa Uniwersytetu w Stirling

Lisa Taylor jest starszym wykładowcą medioznawstwa i kulturoznawstwa na Uniwersytecie w Wolverhampton. Ma bogate doświadczenie w nauczaniu tego przedmiotu zarówno na studiach wyższych, jak i podyplomowych. Obecnie zajmuje się badaniami nad kulturową przestrzenią ogrodów.

Andy Willis jest wykładowcą mediów i prezentacji scenicznych na Uniwersytecie w Salford. Ma duże doświadczenie jako wykładowca zarówno na studiach wyższych, jak i podyplomowych; pełnił także funkcję głównego egzaminatora w ramach AEB A-level Media Studies. Kończy książkę poświęconą amerykańskiemu kinu sztuk walki i redaguje zbiór esejów poświęconych gwiazdom filmowym.

Książka "Medioznawstwo. Teksty, instytucje i odbiorcy" - Lisa Taylor, Andrew Willis - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 276 stron i została wydana w 2006 r.