pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania

Dane szczegółowe:
Wydawca: MT Biznes
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 242 s.
Wymiar: 150x230 mm
EAN: 9788377464663
ISBN: 978-83-7746-466-3
Data: 2013-09-25
Cena wydawcy: 49.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz.

Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.

Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.

Jaka jest ich sekretna broń Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.

Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji - takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne - zostało podkopanych przez globalizację. Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych - a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.

Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje - bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, Amazon.com, CEMEX, Capital One, Harrahs Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy - stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.

Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.

Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarządzania w Babson College.

Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badań w Accenture Institute for High Performance Business.

Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę.

Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju.

- Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management

Książka "Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania" - Thomas H. Davenport, Jeanne G. Harris - oprawa miękka - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 242 stron i została wydana w 2013 r.