pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Etyka biznesu w działaniu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 352 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788301132668
ISBN: 83-01-13266-3
Data: 2003-10-13
Cena wydawcy: 34.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja zawiera prace wygłoszone na konferencji zorganizowanej przez Fundację Edukacyjną Przedsiębiorczości. W swej treści nawiązuje do poprzedniej pracy, która ukazała się w 1997 r. pt. Etyka biznesu. Obecna publikacja koncentruje się na zagadnieniach etycznych. Książka przeznaczona jest dla wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych na wydziałach: organizacja i zarządzanie, marketing, ekonomia, a także dla specjalistów w dziedzinie zarządzania i etyki.

Książka "Etyka biznesu w działaniu" - oprawa Miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN.

Spis treści:

Przedmowa, Wojciech Gasparski

Część I – Standardy etyczne jednoczącej się Europy
1. Europejska Sieć Etyki Biznesu 1987-1997. Krótka historia obiecujących lat, Henk J. L. van Luijk
2. Etyka a biznes: stereotypy i rzeczywistość, Wojciech Gasparski
3. Minima etyczne w biznesie dla jednoczącej się Europy, Marie Bohata
4. Komu powinniśmy zaufać ? Etyka biznesu na rozdrożu, Jacek Sójka
5. Kształtowanie etyki biznesu przy udziale Sieci: kilka rozwiązań
koncepcyjnych i doświadczeń praktycznych z Niemiec, Albert Löhr
6. Doświadczenia aksjologiczne w redystrybucji bogactwa na przykładzie Niemiec (w świetle Wspólnego Słowa Kościołów katolickiego i protestanckiego), Aniela Dylus, Helmut Juros
7. Etyka a wyniki finansowe firmy: amerykański punkt widzenia, Leo
V. Ryan

Część II – Etyczne zasady tworzenia bogactwa
8. Etyczne aspekty reguł konkurencji gospodarczej, Bożena Klimczok
9. Tworzenie bogactwa w perspektywie autokreacji podmiotu osobowego, Kazimierz Sosenko
10. Wartość i drogi tworzenia bogactwa w świetle polskiej filozofii moralnej XX wieku, Ryszard Wiśniewski
11. Kwestia bogacenia się w etyce chrześcijańskiej, Aurelia Polańska

Część III – Etyczny wymiar życia gospodarczego w świetle badań empirycznych
12. Etyczność polskiego rynku w opiniach przedsiębiorców, Danuta Walczak-Duraj
13. Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy – poezja teorii i proza życia, Danuta Kopycińska
14. Praktyki monopolistyczne i nieuczciwa konkurencja w opiniach kadry kierowniczej, Grażyna Gierszewska
15. Firmy zagraniczne na polskim rynku – szkic do analizy kulturowo-etycznej, Janina Filek
16. Etyczne postawy polskich menedżerów: religia a charakter zatrudnienia, Andrzej D. Jankowicz, Leopold Zgoda
17. Rozwiązywanie dylematów etycznych generowanych przez życie gospodarcze, Anna Lewicka-Strzałecka

Część IV – Etyka w organizacjach
18. Wartości i interesy: prolegomena do etyki biznesu, Andrzej Chmielecki
19. Etyczne przywództwo, Krzysztof Klincewicz
20. Zagadnienie niezamierzonych postaw nieetycznych w dziedzinie zarządzania personelem Dane R. Gordon
21. Etyczne problemy związane z systemem okresowych ocen pracowników w firmie, Leszek Gajos
22. Treści aksjologiczne kodeksów etycznych regulujących sferę życia gospodarczego, Ryszard Banajski
23. Czy kodeks przedsiębiorstwa może stanowić rozwiązanie problemów firmy? Barbara Kryk
Noty biograficzne