pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie nowym produktem

Autor książki:

Alicja Sosnowska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788372250643
ISBN: 83-7225-064-2
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Podstawowe tematy rozwijane w pracy dotyczą powstawania koncepcji nowego produktu dla firmy, tworzenia strategii jego rozwoju oraz zarządzania produktem w trakcie produkcji. Uzupełnieniem teorii są przykłady rozwiązań praktycznych

Książka "Zarządzanie nowym produktem" - Alicja Sosnowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 204 stron i została wydana w 2003 r.

Spis treści:

1. Przedmiot zarządzania nowym produktem – Alicja Sosnowska

1.1. Ogólny zakres problematyki. Literatura tematu
1.2. Pojęcie i klasyfikacja nowych produktów
1.3. Zarządzanie nowym produktem a tworzenie przewagi konkurencyjnej
1.4. Ocena cech techniczno-użytkowych nowych produktów
Literatura

2. Nowe generacje produktów dla XXI Wieku – Alicja Sosnowska

2.1. Nowe dziedziny nauki i techniki rozwijane pod koniec lat dziewięćdziesiątych
2.2. Zmiana podejścia do innowacji produktu w latach dziewięćdziesiątych
2.3. Produkty oczekiwane w XXI wieku
Literatura

3. Badania rynku w procesie kształtowania nowego produktu – Stanisław Łobejko

3.1. Pomysł nowego produkty
3.2. Selekcja pomysłów
3.3. Rozwój produktu
Literatura

4. Cykl życia produktu – Piotr Skaldawski

4.1. Cykl innowacji a cykl życia produktu
4.2. Fazy cyklu życia produktu
Literatura

5. Strategie nowego produktu – Katarzyna Żbikowska

5.1. Miejsce strategii nowego produktu w ogólnej strategii zarządzania rozwojem firmy
5.2. Czego dotyczy strategia nowego produktu
5.3. Marketingowe narzędzia zarządzania nowym produktem
Literatura

6. Proces rozwoju nowego produktu w wybranych firmach USA – Franciszek Krawiec

6.1. Procesy rozwojowe nowego produktu w Motoroli i w firmie „B”
6.2. Strategie marketingu i proces rozwoju nowego produktu w firmie New Centry Energies (NCE)
Literatura

7. Znaki towarowe i usługowe – Wiesław Kotarba

7.1. Rodzaje znaków towarowych i zasady ich rejestracji
7.2. Prawo ochronne do znaku towarowego
7.3. Roszczenia dotyczące prawa ochronnego do znaku towarowego
Literatura

8. Procedura poszukiwania nowych produktów – Piotr Perfoński

8.1. Etap I – ustalenie zakresu poszukiwań nowych produktów
8.2. Etap II – gromadzenie pomysłów na nowe produkty
8.3. Etap III – wstępna ocena i selekcja pomysłów na nowe produkty
Literatura

9. Koszty przygotowania i wdrożenia nowych produktów w firmie – Anna Kłopotek

9.1. Rola rachunku kosztów nowych produktów
9.2. Koszty w cyklu innowacyjnym produktu
9.3. Czynniki kształtujące koszty nowego produktu
9.4. Koszty technicznego i organizacyjnego przygotowania produkcji
Literatura