pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarażeni dźwiękiem (wersja limitowana z autografem). Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji

Autor książki:

Stanisław Trzciński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2023
Oprawa: twarda
Ilość stron: 900 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788301230913
ISBN: 978-83-0123-091-3
Data: 2023-10-02
Cena wydawcy: 179.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny
Czy maszyny zastąpią twórców i artystów
Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca
Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach
Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych
Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki
Jak będą wyglądały wirtualne koncerty
Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji

Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.

To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.

Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.

W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak Tik Tok i You Tube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.

Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.

To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.

Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 - niewydawanej od 11 lat - kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego Pozytywne Wibracje (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów Zarażonych dźwiękiem.

Wersja z autografem ma limitowany nakład i będzie dostępna tylko do wyczerpania puli.

Książka "Zarażeni dźwiękiem (wersja limitowana z autografem). Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji" - Stanisław Trzciński - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 900 stron i została wydana w 2023 r.