pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych. Seria: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 4

Autor książki:

Anna Klinik

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 196 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088832
ISBN: 978-83-7308-883-2
Data: 2008-06-25
Cena wydawcy: 29.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji.
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.

Książka "W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych. Seria: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 4" - Anna Klinik (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp (Anna Klinik)

Introduction (Anna Klinik)

Teresa Żółkowska

Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością

– integracja czy segregacja

Barbara Olszewska

Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi

Jacek Błeszyński

Usprawnianie czy asymilacja?

Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej

na przykładzie zaburzeń autystycznych

Krystyna Baranowicz

Dzieci rodziców niepełnosprawnych

Ewa Kochanowska

Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców

Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska

Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci

z zaburzeniami rozwoju

Irena Ramik-Mażewska

Od izonomii w stronę alienacji – sytuacja rodzinna dorosłych osób

z niepełnosprawnością intelektualną

Danuta Wolska

Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu

przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością

Anna Fidelus

Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej

Jarmila Žolnová

Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko

z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji

Dorota Prysak

Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej

osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie

Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki

Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia

w szkołach wiejskich

Jolanta Ostasz

Wolontariusze – przyczynek do badań nad postawami

wobec osób niepełnosprawnych

Małgorzata Sekułowicz

Genialni artyści. Prawda czy mit?

Eugenia Smyrnova-Trybulska

Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość

– nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych

Matylda Pachowicz

„Szkoła fotografii” jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób

z niepełnosprawnością intelektualną

Dorota Lizoń-Szłapowska

Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo