pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Osoby niepełnosprawne w opiniach dzieci

Autor książki:

Anetta Soroka-Fedorczuk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 182 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088375
ISBN: 978-83-7308-837-5
Data: 2007-11-30
18.28 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

W książce rozpatrywane są opinie dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat na temat osób niepełnosprawnych, uzyskane metodą badań sondażowych oraz metodą indywidualnych przypadków. Badaniom poddano trzy grupy osób: dzieci, ich rodziców oraz nauczycieli. Głównymi kryteriami doboru w odniesieniu do dzieci były: wiek, płeć oraz doświadczenia związane z osobami niepełnosprawnymi (w rodzinach, placówkach masowych i integracyjnych). Kryterium doboru grupy rodziców było posiadanie dziecka objętego programem badawczym. W badaniach wzięły również udział nauczycielki pracujące z dziećmi w placówkach integracyjnych i masowych.
Głównym celem badań było ukazanie, jak jednostka spostrzega osoby niepełnosprawne, oraz ustalenie wspólnych cech badanego zjawiska dla wszystkich osób objętych badaniami. Autorka starała się odpowiedzieć na pytanie: Jak dzieci sześcioletnie i dziesięcioletnie spostrzegają osoby niepełnosprawne oraz jakie czynniki różnicują kształtujący się obraz osoby niepełnosprawnej u dziecka?
Treści przedstawione w książce mogą stać się źródłem wiedzy, inspiracji i refleksji dla nauczycieli przedszkoli lub klas I-III, dyrektorów (przedszkoli i szkół), doradców metodycznych, studentów pedagogiki oraz innych osób, które profesjonalnie zajmują się organizacją warunków edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Książka "Osoby niepełnosprawne w opiniach dzieci" - Anetta Soroka-Fedorczuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 18.28 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Spostrzeganie osób jako problem psychologiczny i pedagogiczny

Pojęcie i istota spostrzegania osób

Determinanty procesu spostrzegania osób w ujęciu różnych badaczy

Rozdział II

Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat w kontekście spostrzegania ludzi
v Zmiany rozwojowe w reprezentacji poznawczej drugiego człowieka

Rozwój emocjonalny – główne kierunki

Społeczno-moralny rozwój dziecka

Rozdział III

Środowiska wychowawcze i ich oddziaływanie na dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat w aspekcie kształtowania obrazu innych ludzi

Rodzina jako grupa społeczna wpływająca na poznawanie przez dziecko innych ludzi

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna jako obszary wspierające poznawanie innych osób przez dziecko

Rozdział IV

Charakterystyka badanego środowiska jako obszaru zdobywania przez dziecko doświadczeń związanych z niepełnosprawnością

Rodzice wobec problemów osób niepełnosprawnych

Nauczycielki wobec problemów osób niepełnosprawnych

Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych w opiniach dzieci

Rozdział V

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci sześcioletnich i dziesięcioletnich

Spostrzeganie osób niepełnosprawnych przez dzieci w aspekcie opisującym

Spostrzeganie osób niepełnosprawnych przez dzieci w aspekcie oceniającym

Rozdział VI

Zróżnicowanie obrazu osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci ze względu na płeć i doświadczenia

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a płeć

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a doświadczenia rodzinne

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a obecność lub brak dziecka niepełnosprawnego w grupie przedszkolnej, klasie szkolnej

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Prace plastyczne na temat „Osoba niepełnosprawna”