pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją

Autor książki:

Wiktor Żłobicki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: twarda
Ilość stron: 146 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373082243
ISBN: 83-7308-224-7
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 28.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Problematyka poruszona w publikacji dotyczy ukrytego programu edukacji, czyli tego wszystkiego co zostaje przyswojone przez uczniów podczas nauki w szkole obok oficjalnego programu nauczania. W książce Autor wyjaśnia pojęcie ukrytego programu, dokonuje przeglądu dotychczasowych studiów nad tym problemem, podejmuje rozważania ma temat tego, jak rozwiązania architektoniczne mogą wpływać na efekty uczenia się, omawia treści podręczników szkolnych zawierających niespójności i przekłamania. W książce poruszone są także problemy stereotypów i ukrytych przesłań w baśniach dla najmłodszych oraz zawarta jest analiza przemocy strukturalnej i symbolicznej w edukacji. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, a także rodziców oraz opiekunów dzieci i młodzieży.

Książka "Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją" - Wiktor Żłobicki - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I
Edukacja z perspektywy ukrytego programu
Jak rozumieć ukryty program?
Obszary analizy ukrytego programu
Komunikacja interpersonalna
Środowisko pozaszkolne

Rozdział II
Teoretyczne i empiryczne spojrzenie na przestrzeń edukacyjną
Użytkownicy przestrzeni szkoły
Starania o szkołę… dla ucznia
W poszukiwaniu niejawnych przekazów przestrzeni szkoły
(Nie)szkolna architektura – przeciwko „wyszukiwaniu charakterów”

Rozdział III
Książki a ukryte aspekty edukacji
Treści podręczników
Ikonografia

Rozdział IV
Syndrom Kopciuszka, czyli ukryty program baśni
W poszukiwaniu innych znaczeń baśniowej narracji

Rozdział V
W przedpokoju do świata dorosłych – nauczyciele i uczniowie a przemoc strukturalna i symboliczna w edukacji.
1. Niejawność przemocy strukturalnej i symbolicznej
2. Nauczyciele a ukryty program
3. Opowieści o niejawnym programie
4. Rozpoznawanie ukrytego programu

Zakończenie
Bibliografia