Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ZP Wydawnictwo |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 40 s. |
Wymiar: | 185x230 mm |
EAN: | 9788363324025 |
ISBN: | 978-83-6332-402-5 |
Data: | 2012-05-31 |
Opis książki:
Łazik był małym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się dużym uznaniem. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa 508-ka i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji - przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch. ( ) Dyrektor techniczny PZinż. w latach 1937 1939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą Komisją 27 listopada 1941 roku, że Łazik, budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją nieskomplikowaną: coś w rodzaju czterokołowego motocykla .
Książka "TBiU Samochód Polski Fiat. Łazik 508 III W" - Jan Tarczyński - oprawa miękka - Wydawnictwo ZP . Książka posiada 40 stron i została wydana w 2011 r.