pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Sztuka rozwiązywania konfliktów

Autor książki:

David J. Lieberman

Dane szczegółowe:
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 180 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788389574046
ISBN: 83-89574-04-7
Data: 2006-02-28
Cena wydawcy: 16.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, jak:
* zakończyć spór rodzinny
* uzyskać przeprosiny od największego uparciucha
* zacząć od nowa każdą relację lub przyjaźń
* radzić sobie z trudnymi osobami
* zdobyć powszechny szacunek, na jaki zasługujesz
* znacznie poprawić jakość swoich związków
* uzyskać przebaczenie, gdy trochę narozrabiałeś
* nakłonić każdego do spojrzenia na sytuację z twojego punku widzenia

Zawarte w niej techniki i strategie psychologiczne są proste i łatwe do zrozumienia, a ich efekty następują od razu.

Autor prezentuje sposoby szybkiego rozwiązywania wszelkich sporów, niezależnie od tego, jak długo trwają lub jak wiele osób jest w nie zaangażowanych. Swoją wiedzę opiera na głębokim rozumieniu natury człowieka i związanych z nią sprzeczności między intencją a zachowaniem, które prowadzą do konfliktów.

David J. Lieberman - najlepiej sprzedający się autor na liście New York Timesa - jest mistrzem w dziedzinie relacji międzyludzkich. Jego najnowsza publikacja stanowi prawdziwą rewelację.

Książka "Sztuka rozwiązywania konfliktów" - David J. Lieberman - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 180 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

PODZIĘKOWANIA
WSTĘP
JAK KORZYSTAĆ Z TEJ KSIĄŻKI
NOTA DO CZYTELNIKÓW

CZĘŚĆ I

PRZYCZYNA WSZELKICH KŁÓTNI, SPORÓW ORAZ WAŚNI

1. Jak to się zaczyna?
2. Przepis na konflikt
3. Psychologia stosowana

CZĘŚĆ II

JAK ROZWIĄZYWAĆ KŁÓTNIE, SPORY ORAZ WAŚNIE

Problem I
JAK UGASIĆ OGIEŃ, ZANIM ZAPŁONIE
...CZYLI JAK NAJLEPIEJ I NAJSZYBCIEJ PORADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI
OSOBAMI, ROZMOWAMI ORAZ SYTUACJAMI

4. Jak w kilka minut rozwiązać każdy osobisty konflikt
5. Jak nie skorzystać z rady, nie raniąc przy tym niczyich uczuć
6. Jak w biznesie pozytywnie reagować na skargę
7. Jak odpowiedzieć, kiedy nie można wyrazić się pochlebnie
8. Jak prosto i delikatnie poradzić sobie z dokuczliwą, bezsensowną krytyką
9. Sekret krytykowania kogokolwiek za cokolwiek bez obrażania czyichś uczuć
10. Jak postępować z ludźmi o postawie bierno-agresywnej
11. Jak poradzić sobie z gniewnymi ludźmi, którzy nigdy się nie mylą
12. Jak radzić sobie z ludźmi mającymi zaburzenia emocjonalne

Problem II
JAK UGASIĆ NIEWIELKI OGIEŃ
...CZYLI JAK ROZWIĄZYWAĆ ZWYKŁE SPRZECZKI I SPORY NA SWOJĄ KORZYŚĆ I NAKŁONIĆ KAŻDEGO DO SPOJRZENIA NA SYTUACJĘ Z NASZEGO PUNKTU WIDZENIA

13. Jak sprawić, żeby inni postępowali zgodnie z naszym życzeniem, z radością i bez sprzeciwu
14. Jak bezzwłocznie zrobić coś po swojemu, kiedy oboje chcecie postąpić jak najlepiej, ale inaczej
15. "Dwa dla mnie, nic dla ciebie", czyli najlepsza metoda sprawiedliwego i słusznego podziału, która pozwala uniknąć konfliktu

Problem III
KIEDY TROCHĘ NAROZRABIALIŚCIE
...CZYLI JAK SZYBKO I ŁATWO UZYSKAĆ PRZEBACZENIE

16. "Jak mnie nazwałeś?", czyli jak błyskawicznie naprawić niefortunny zwrot
17. Jak uzyskać przebaczenie, czyli co robić, kiedy możecie naprawić swój błąd, a jak postąpić, gdy jest to niemożliwe

Problem IV
KIEDY POPEŁNICIE POWAŻNY BŁĄD
...CZYLI JAK SZYBKO NAPRAWIĆ SYTUACJĘ, JEŚLI KOGOŚ OKŁAMALIŚCIE, OSZUKALIŚCIE LUB OKRADLIŚCIE

18. Jak sprawić, żeby wszystko zostało wybaczone, czyli jak odzyskać przyjaźń lub uratować związek, jeśli popełniliście ewidentny błąd
19. Jak doprowadzić do zgody, kiedy osoba, której zrobiliście coś obiektywnie złego, nie chce mieć z wami nic wspólnego

Problem V
"NIE MA POWODU, BYŚMY ZE SOBĄ NIE ROZMAWIALI"
...CZYLI JAK NAPRAWIĆ SYTUACJĘ, KTÓRA WYMKNĘŁA SIĘ SPOD KONTROLI

20. Jak zażegnać błahy konflikt, czyli co zrobić, kiedy ostatnia rozmowa zeszła na ryzykowne tory
21. Jak powrócić do starych dobrych czasów, kiedy już od dawna ze sobą nie rozmawiacie

Problem VI
JAK ZOSTAĆ DOBRYM MEDIATOREM ...CZYLI JAK POŁOŻYĆ KRES SPRAWOM Z PRZESZŁOŚCI I DOPROWADZIĆ DO ZGODY

22. Jak zacieśnić kontakty między ludźmi, których drogi - zawodowe lub osobiste - się rozeszły
23. "Zakończmy ten bezsensowny spór", czyli jak pomóc stronom wyciągnąć rękę do zgody, kiedy przyczyna konfliktu nie miała wielkiego znaczenia lub dawno je straciła
24. "Po prostu nie podobasz mi się - ty i twoje poglądy", czyli jak rozwiązywać konflikty wynikające z przekonań, wartości oraz stylu życia
25. Jak przełamać impas w mediacjach, arbitrażu czy negocjacjach
26. Jak natychmiast zakończyć rodzinny spór o pieniądze
27. Jak pomóc innym w uzyskaniu przebaczenia, czyli jak sprawić, by jedna ze stron wysłuchała drugiej
28. Siedem zaawansowanych technik psychologicznych, czyli jak poradzić sobie z najbardziej upartymi, trudnymi oraz męczącymi osobami oraz sytuacjami
29. Dziewięć reguł, które radykalnie poprawią stan każdej relacji

PYTANIA ZADAWANE NAJCZĘŚCIEJ
WNIOSKI