pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Personalistyczny wymiar filozofii wychowania

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 392 s.
Wymiar: 175x250 mm
EAN: 9788373638709
ISBN: 978-83-7363-870-9
Data: 2010-02-12
Cena wydawcy: 28.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych.
Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki. (Od Redakcji)

Książka "Personalistyczny wymiar filozofii wychowania" - Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 392 stron i została wydana w 2009 r.

Spis treści:

SPIS TREŚCI
OD REDAKCJI
I. FILOZOFIA WYCHOWANIA I PEDAGOGIKI
Giovanni Reale
METAFIZYKA OSOBY JAKO PODSTAWA WYCHOWANIA
Alfred Marek Wierzbicki
PEDAGOGICZNA MOC FILOZOFII
Kazimierz Krajewski
PERSONALIZM ETYCZNY JAKO FILOZOFIA PIERWSZA
Carlo Nanni
PERSONALISTYCZNY WYMIAR FILOZOFII WYCHOWANIA Marian Nowak
MODELE UPRAWIANIA FILOZOFII WYCHOWANIA. FILOZOFIA STOSOWANA A
FILOZOFIA WYCHOWANIA
Stanisław Palka
FILOZOFIA WYCHOWANIA I FILOZOFIA W WYCHOWANIU - SZKIC METODOLOGICZNY
Lucyna Górska
FILOZOFIA JAKO ŹRÓDŁO INSPIRACJI W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH
Witold Starnawski
MOC PRAWDY CZYNNIKIEM WYCHOWANIA
Jarosław Gara
WOLNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ - EGZYSTENCJALNE PRZESŁANKI DIALOGICZNEJ FILOZOFII CZŁOWIEKA I FILOZOFII WYCHOWANIA
Andrej Raj sky
DlALOGICZNA STRUKTURA ZWIĄZKU WYCHOWAWCZEGO W PERSONALISTYCZNEJ FILOZOFII LuiGI STEFANINIEGO
Wiesława Sajdek
KONCEPCJA OSOBY W FILOZOFII AUGUSTA CIESZKOWSKIEGO
II. AKSJOLOGICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA I EDUKACJI
Anna Lendzion
KSZTAŁTOWANIE SUMIENIA W ŚWIETLE PERSONALIZMU ETYCZNEGO
Barbara Kiereś
WSPÓŁCZESNA PEDAGOGIKA A PROBLEM GODNOŚCI CZŁOWIEKA
Dorota Luber
AKSJOLOGIA WYCHOWANIA W KONTEKŚCIE EWOLUCJI MYŚLI FILOZOFICZNEJ. WYBRANE ASPEKTY
Ewa Latacz
OBIEKTYWIZM ANTROPOLOGICZNY FUNDAMENTEM WYCHOWANIA MIŁOŚCI - REFLEKSJE W OPARCIU O POGLĄDY KAROLA WOJTYŁY
Aleksandra Mordzińska
AUTONOMIA I WOLNOŚĆ JEDNOSTKI W PEDAGOGICZNEJ KONCEPCJI IMMANUELA KANTA
Paweł Walczak
PEDAGOGIA AGATOLOGICZNA JAKO PROJEKT TISCHNEROWSKIEJ PAIDEI
Michał Styczyński
WSPÓLNOTA EDUKACYJNA PRZESTRZENIA WYCHOWANIA DO WARTOŚCI
Aldona Molesztak
WSPÓŁCZESNY ŚWIAT WARTOŚCI A WYCHOWANIE
III. WYBRANE PROBLEMY WYCHOWANIA ZORIENTOWANEGO NA OSOBĘ
Stanisław Chrobak
TOŻSAMOŚĆ CZŁOWIEKA W PRYZMACIE NADZIEI
Ewa Domagała-Zyśk
ELEMENTY "FILOZOFII NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI" JEANA VANIERA, A WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Agnieszka Wielgus
PERSONALISTYCZNE ASPEKTY PEDAGOGII IGNACJAŃSKIEJ
Iwona Jazukiewicz
AUTORYTET MISTRZA
Cezary Hendryk
O ISTOCIE TAKTU PEDAGOGICZNEGO
Andrzej Kołakowski PODMIOTOWOŚĆ OSOBY W ŚWIETLE WYBRANYCH KONCEPCJI WYCHOWANIA PAŃSTWOWEGO
Blanka Kudlacova
ANTROPOLOGICZNA PERSPEKTYWA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE
POSTMODERNISTYCZNYM

Krzysztof Łuszczek ANTROPOLOGICZNE ASPEKTY WSPÓŁCZESNEJ KONSUMPCJI W PERSPEKTYWIE
PEDAGOGICZNEJ
Elżbieta Olek
ROLA MUZYKI W ROZWOJU OSOBOWYM CZŁOWIEKA W UJĘCIU FILOZOFII
STAROŻYTNEJ. WYBRANE ASPEKTY
Tomasz Jaszczewski
NAUCZANIE ETYKI KAROLA WOJTYŁY JAKO ISTOTNY ELEMENT KSZTAŁTOWANIA POSTAWY ETYCZNEJ WŚRÓD SŁUCHACZY SZKÓŁ MEDYCZNYCH
NOTY O AUTORACH