pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Opór w kulturze. Tradycja. Edukacja. Nowoczesność
książka:

Opór w kulturze. Tradycja. Edukacja. Nowoczesność

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 286 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788378501862
ISBN: 9788378501862
Data: 2014-09-17
Cena: 29.92  Cena wydawcy: 38.08 zł Oszczędzasz: 8.16 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opór w kulturze. Tradycja. Edukacja. Nowoczesność - Ewa Bilińska-Suchanek - opis książki:

Pojmowanie oporu jako swoistej dynamicznej perspektywy przełamującej ograniczenia jest działaniem zorientowanym na określony cel, w którym wartościowanie świata idzie w parze z realizacją własnych celów życiowych - tak we Wstępie nakreśliła źródło powstania książki jej redaktor, Ewa Bilińska-Suchanek. Jakkolwiek teoria oporu posiada już pokaźny dorobek naukowy, wciąż sama boryka się z oporem społecznym wobec niej samej. O sile i słabości kategorii oporu pisze obszernie Lech Witkowski, natomiast opór jako składowa poetyki wolności jest tematem artykułu Bilińskiej-Suchanek. Ujęcie socjologiczne zaprezentował Sławomir Pasikowski, określając etyczny i aksjologiczny charakter przeciwstawiania, a Paweł Murzicz, na podstawie biopolityki Foucaulta, buduje pojęcie biopedagogiki .

Anonimowość, będąca skutkiem konsumeryzmu, niszczy jakąkolwiek chęć oporu, jak udowadnia Grzegorz Piekarski, za to deformacja i/lub estetyzacja ciała to, w opinii Marty Glinieckiej, widoczny znak oporu społecznego. Opór, w powiązaniu z samotnością, staje się nieodłącznym elementem gry pomiędzy władzą i represją (Anetta Jaworska), natomiast w kontekście szkoły jedynie zintegrowana wspólnota (brak oporu) dyrektora i nauczycieli gwarantuje sprawność funkcjonowania szkoły (Jolanta Maciąg). Marta Anna Sałapata pyta, czy instytucje edukacyjne przygotowują do zmierzenia się z sytuacją progową, a Małgorzata Mogielnicka pisze o podwójnym wykluczeniu społecznym osób starszych (skutek stereotypów i samomarginalizacji). Anna Rożnowska analizuje jakość egzystencji ludzi żyjących w dobrych warunkach oraz tych, których życie upływa w chronicznym stresie. Teoretyczną rekonstrukcję oporu wobec wpływów społecznych przedstawia Sławomir Pasikowski, a kształtowanie się tożsamości lokalnej omawia Telimena Ryta. Justyna Ratkowska-Pasikowska podejmuje temat tabu, jakim wciąż jeszcze jest zagadnienie dziecięcej seksualności, a Piotr Modzelewski wskazuje te przekonania na temat ludzkiej kondycji, które mogą wpływać na nauczanie młodego pokolenia. Opór ucznia wobec szkoły, na przykładzie gimnazjum, przedstawia Anna Babicka-Wirkus, podczas gdy Walenty Pasieki wskazuje rodzinę jako miejsce narodzin oporu konformistycznego młodzieży. Swoistą ciekawostką jest ostatni z artykułów w zbiorze, autorstwa Przemysława Frąckowiaka - Prawa człowieka nie dla wszystkich. Opór społeczny wobec najstarszego zawodu świata - prostytucji.

Książka Opór w kulturze. Tradycja. Edukacja. Nowoczesność - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 286 stron i została wydana w 2014 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Opór w kulturze. Tradycja. Edukacja. Nowoczesność"
Ewa Bilińska-Suchanek - autor m.in.:
Kreatywność oporu w edukacji - okładka książki
Kreatywność oporu w edukacji Ewa Bilińska-Suchanek (red.);
Produkty podobne:
Człowiek w świecie bez wolności - okładka książki
Człowiek w świecie bez wolności Małgorzata Skotnicka-Palka, Barbara Techmańska (red.)