pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Ocena jakości informacji w internecie. Seria: Studia i monografie nr 554

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 206 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788373957893
ISBN: 978-83-7395-789-3
Data: 2018-10-30
19.90 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Obecnie często słyszymy o tzw. rewolucji informacyjnej związanej przede wszystkim z upowszechnieniem się i demokratyzacją dostępu do informacji, zwłaszcza przez Internet. Aby zagwarantować, że zamieszczone tam informacje mają wysoki standard, ich producenci i dostawcy stają przed poważnym wyzwaniem związanym z oceną i doskonaleniem jakości informacji. Jakość informacji jest także krytycznym zagadnieniem dla konsumentów. Problemy z jakością informacji bardzo często wiążą się bowiem z wysokimi kosztami i są przyczyną ponoszenia przez przedsiębiorstwa bardzo wysokich strat, a w życiu codziennym mogą przyczynić się do katastrof i utraty zdrowia lub nawet życia przez ludzi.

W przedstawionej monografii usystematyzowano i zaprezentowano obecnie najważniejsze problemy i rezultaty badań dotyczących oceny jakości informacji w Internecie. Skoncentrowano się przy tym na aspektach ekonomicznych i zarządczych. Do grona potencjalnych Czytelników mogą zatem należeć właściciele portali internetowych, brokerzy informacji, pracownicy mediów elektronicznych, pracownicy naukowi, studenci ekonomii, informatyki i zarządzania oraz użytkownicy Internetu.

Podstawowe wyniki zaprezentowane w opracowaniu dotyczą dwóch obszarów: teoretyczno-analitycznego i empirycznego. Istotą dociekań teoretyczno-analitycznych była charakterystyka dotychczasowego stanu wiedzy w zakresie jakości serwisów internetowych oraz wskazanie możliwości wykorzystania ogólnych koncepcji i modeli jakości informacji w Internecie. Pokazano m.in. jak dokonać wyboru oraz adaptacji modelu i zestawu kryteriów odpowiednich do oceny jakości informacji w Internecie. Ukazano także specyfikę tego rodzaju oceny. Szerzej opisano problemy z jakością informacji. Scharakteryzowano również ich przyczyny i skutki oraz działania, które pozwalają zapobiegać, albo przynajmniej łagodzą niepożądane efekty będące konsekwencją niskiej jakości informacji. Przedstawiono poszczególne metody oceny jakości informacji w serwisach internetowych oraz różnorodne działania, techniki i narzędzia umożliwiające poprawę tej jakości.

Wyniki osiągnięte w obszarze empirycznym ukazują na możliwość praktycznego wykorzystania różnych narzędzi programistycznych do pomiaru niektórych atrybutów jakości informacji w Internecie. W badaniach użyto analizatorów witryn oraz analizatorów ruchu na witrynie. Ponadto przedstawiono wyniki badania jakości informacji tradycyjnymi metodami w serwisach ubezpieczeniowych, serwisach dotyczących zdrowia oraz w katalogach stron WWW.

Przedstawiony w monografii dorobek konceptualny i praktyczny w zakresie oceny jakości informacji jest bardzo bogaty. Mimo to problem oceny jakości informacji w serwisach internetowych pozostaje w dużej mierze otwarty, co jest szczególnie widoczne w zróżnicowanej praktyce ewaluacji jakości informacji. Między innymi, dlatego jest to bardzo interesujący obszar do dalszych badań. Powinny one doprowadzić do opracowania sformalizowanych procedur i standardów oceny jakości informacji w Internecie.

 

Książka jest adresowana do wszystkich tych, którzy od strony teoretycznej i praktycznej zajmują się oceną i doskonaleniem jakości informacji. Są to zatem producenci, oferenci i dostawcy informacji, właściciele portali internetowych, brokerzy informacji, pracownicy mediów elektronicznych, pracownicy naukowi, studenci ekonomii, informatyki i zarządzania oraz użytkownicy Internetu.

Książka "Ocena jakości informacji w internecie. Seria: Studia i monografie nr 554" - Adam Czerwiński, Marcin Krzesaj - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 206 stron i została wydana w 2018 r. Cena 19.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.