pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu
książka:

Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 180 s.
Wymiar: 165X240 mm
EAN: 9788323323860
ISBN: 978-83-2332-386-0
Data: 2007-12-04
Cena wydawcy: 35.70 złpozycja niedostępna

Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu - Ewa Bobrowska - opis książki:

Zacznę od stwierdzenia, które od razu się narzuca po lekturze, choć powinno być raczej wnioskiem niż początkiem: uważam, że książka Ewy Bobrowskiej o dyskursie radiomaryjnym jest znakomita. Czytałem ją z ogromnym, rosnącym w miarę lektury, zainteresowaniem, do najwyższej aprobaty skłania bowiem wszystko: oryginalne i świetnie uzasadnione sproblematyzowanie zagadnienia, szerokie horyzonty metodologiczne, ciekawe analizy, uwzględnienie dużego materiału, niezwykle trafnie dobranego, klarowność i precyzja wywodu. A także to, że praca otwiera nowe perspektywy, zmusza do porównań i niejako projektuje nowe dociekania na temat tego typu dyskursu. [...]

Autorka słusznie podkreśla przy różnych okazjach, że przedmiotem jej dociekań jest sam dyskurs, a nie – jego oddziaływanie. Gdyby ono znajdowało się w centrum uwagi, konieczne byłyby badania empiryczne. Pokazuje jednak – i to wydaje mi się szczególnie ważne, a zarazem ciekawe – jak prezentuje się "idealny użytkownik dyskursu”, a więc, w jaki sposób został on pomyślany i jakie warunki powinien spełniać, by odbierać dany tekst zgodnie z zawartymi dyskursywnymi dyrektywami. Przede wszystkim powinien podzielać wizję świata, w której podstawowym wyznacznikiem jest bezwzględnie przestrzegany podział: my–oni, przy czym owi oni pojmowani są zdumiewająco szeroko. Oni są niejako ex definitione wrogami. A w istocie wrogiem jest każdy, kto nie podziela światopoglądu, tkwiącego u podstaw dyskursu radiomaryjnego; katalog wrogów jest niezwykle rozbudowany.
Z recenzji wydawniczej Profesora Michała Głowińskiego

Książka „Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu” - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Książka posiada 180 stron i została wydana w 2007 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu"
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Język w mediach elektronicznych - okładka książki
Język w mediach elektronicznych Jerzy Podracki, Ewa Wolańska (red.)
Marketing medialny - okładka książki
Marketing medialny Anna Jupowicz-Ginalska