pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Scholar
Rok wyd.: 2005
Oprawa: miękka
Ilość stron: 224 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373831278
ISBN: 83-7383-127-4
Data: 2005-07-11
26.78 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Książka przedstawia procesy metropolizacji zachodzące we współczesnej gospodarce informacyjnej. Ich najistotniejszym przejawem jest powstawanie sieci wielkich miast – ośrodków koordynacji, zarządzania i działalności innowacyjnej w skali globalnej. Prowadzi to do "odrywania się” metropolii od zaplecza regionalnego, którego rozwój może być tym samym spowolniony.
Badania dotyczące powiązań gospodarczych i społecznych zostały przeprowadzone w trzech polskich metropoliach: warszawskiej, poznańskiej i trójmiejskiej. Wyniki wskazują na to, że przewaga procesów "wymywania” zasobów nad procesami "rozprzestrzeniania” rozwoju jest jedną z przyczyn polaryzacji obserwowanej w regionach tych miast.
Wyniki przeprowadzonych badań umożliwiły sformułowanie rekomendacji dla władz lokalnych regionów metropolitalnych, zgodnych z zasadą polaryzacji i dyfuzji, która będzie kształtować przyszłą politykę regionalną i przestrzenną Polski.

Książka "Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej" - Grzegorz Gorzelak, Maciej Smętkowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2005 r. Cena 26.78 zł. Zapraszamy na zakupy!