pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura a rynek. Tom 1-2

Autor książki:

Sławomir Partycki

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Oprawa: miękka
Ilość stron: 1022 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373636941
ISBN: 978-83-7363-694-1
Data: 2008-06-16
Cena wydawcy: 56.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tom 1: ISBN: 978-83-7363-693-4, Stron: 552, Tom 2: ISBN: 978-83-7363-694-1, Stron: 470

Książka "Kultura a rynek. Tom 1-2" - Sławomir Partycki (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL.

Spis treści:

Tom 1

Rynek w teoriach kultury
Witold Morawski, Dyskursy globalizacyjne: hegemoniczny i refleksyjny Janusz Mariański, Wartości podstawowe gwarancją kultury moralnej społeczeństwa Нина Богдан, Oбразование и национальная инновационная система беларуси Lech W. Zacher, Transformacje społeczeństw konsumpcyjnych – między techniką a kulturą Sławomir Partycki, Natura – Kultura w Świecie Sieci Людмила Панкова, Современные технологии власти в эпоху глобализации времени и пространства Władysław Jacher, Funkcje kultury w strukturze rynku Franciszek J. Mazurek, Czy występuje sprzeczność między religią i nauką – a może w metodach nauk Jan Mazur OSPPE, Projekt «ekonomia wspólnoty» – obecność etyki w regułach wolnego rynku Jolanta Kopka, Rynek europejski w perspektywie religijnej i kulturowej Małgorzata Suchacka, Marek S. Szczepański, Społecznie odpowiedzialny obywatel czyli rzecz o cnotach obywatelskich i menedżerskich Krzysztof Konecki, Roberta Prusa symboliczno–interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym. Stanisław Kowalczyk, Utylitarno-pragmatyczna koncepcja kultury postmodernizmu Antanas Makštutis, Aleksejus Malovikas, Rasa Smaliukienė, Juozas Vijeikis and Aleksas Domarkas, Results development of lithuania economy and market under the conditions of globalization Владимир Коробов,Культурные и институциональные аспекты экономического поведения в контексте украинской перспективы евроинтеграции Waldemar Czajkowski, Chleb, biżuteria, chemioterapia, kosmologia, opera…: różnorodność produktów a (faktyczna? Pożądana?) Tożsamość logiki poszczególnych rynków Анатолий Рубанов, Категория «богатство» как социокультурный феномен Janusz R. Sobczyk, Historia naturalna homo oeconomicus – od narodzin po cywilizacyjny kryzys współczesności Stanisław Jędrzejewski, Media publiczne na rynku – szansa czy konieczność Kazimierz Albin Kłosiński, Podstawowe zasady poprawnych międzynarodowych stosunków gospodarczych Галина Шмарловская, Предпосылки и организационные формы вхождения транзитивных стран в международную сетевую экономику Janusz Sztumski, Refleksje wokół prób określenia społeczeństwa w jakim żyjemy Ludwik Skiba, Ekonomia, ekonomika, ekonomia polityczna. Zależności i konotacje Владимир Меньшиков, Капитал в социологическом аспекте: теоретическое обоснование исследования и операциональные параметры Альфред Кураташвили, Теория сбалансированности прав и ответственности должностных лиц – необходимая научная основа социально-экономического прогресса Виктор Мокану, Социальные проблемы реформирования системы здравоохранения Mолдовы Виктор Воронов, Социология экономического сознания и практики: вопросы преобразования Tatiana Chernyak, Innovations in civil service and in society: Issues on carrying out state reforms Andrzej Niesporek, Kultura globalna i tożsamość. Kilka refleksji teoretycznych Franciszek Danielewski, Patrycjusz Gronczewski, Proces interpretowania kultury jako podstawy ludzkiej aktywności i wiedzy Adam A. Szafrański, Globalizacja a Religia. Studium z Zakresu Antropologii Kultury Наталья Гжибовская, Возможности и проблемы экспорта образования в условиях глобализации Wiesław Romanowicz, Społeczna perspektywa ruchu ekumenicznego Barbara Przybylska-Czajkowska, Kultura masowa jako przedmiot troski państwa Ганиев М.Н., Томилова А.С., Яо Л.М., Экологическая культура российского общества в период становления рыночных отношений Izabela Łucjan, Dialog społeczny jako wyznacznik jakości życia społeczno-gospodarczego Наталия Науменко, Теоретические основы стратегического партнерства в условиях глобальной интеграции Robert Pyka, Kultura mitycznego francuskiego egalitaryzmu w konfrontacji z rzeczywistością globalnego rynku – mit wyjątkowości francji a konwergencja globalnego kapitalizmu Иоанна Бялыницка-Бируля, Искусство и рынок. Эстетическая и экономическая мысль о произведениях искусства Jan Mróz, Potrzeba bycia zauważanym – wybryk pychy i egotyzmu czy konieczność? A może tęsknota za czymś utraconym? Leszek Kuras, Świadomość, aktywność, odpowiedzialność – czyli o podmiotowości Jacek Kamiński, Bariery badań kulturowego kontekstu negocjacji Wiesław Wątroba, Człowiek lękliwy. Jednostka wobec ponowoczesnych zagrożeń Алла Нерубасская, Проблема счастья в информационном обществе Piotr Gindrich, Znaczenie czynników kulturowych i etnicznych w diagnozowaniu i rozpowszechnieniu objawów depresji Wiesław Banach, Definicyjne i metodologiczne aspekty badań nad kulturą gospodarczą Wojciech Muszyński, Alternatywna ekonomia w ujęciu alterglobalistów. Założenia i realia Małgorzata Głowania, Work-life balance: równowaga miedzy życiem prywatnym i zawodowym jako problem socjologiczny Maria Czajkowska, Zaufanie jako składnik kultury empowermentu Елена Молина, Человеческий капитал в воспроизводственной системе региона Igor Tsvirkun, Kapitał informacyjny Екатерина Лисица, Естественные монополии в условиях новой мировой экономики Grzegorz Zabłocki, Ewolucja kultury rynku

Procesy, struktury, organizacje gospodarcze
Valentina Simkhovich, Corporate management and corporate social responsibility Людмила Нехорошева, Инновационная культура и развитие предприятия организации в условиях формирования новой экономики Галина Санькоlang, Особенности интернационализации белорусской экономикиlang Елена Ванкевичlang, Организационная культура в современном менеджментеlang Paweł Woroniecki, Zaufanie a kultura organizacyjna korporacji. Szanse i ograniczenia poznawcze Janina Stankiewicz, Bartosz Seiler, Hybrydyzacja organizacji obywatelskich; problemy Світлана Лапушкіна, Оптимізація стратегічного управління конкурентоспроможного високотехнологічного підприємства Галина Олехнович, Диагностика поведения конкурента на внешних рынках Michał Michalski, Menedżer-katolik poszukiwany, czyli „żniwo jest wielkie, ale robotników mało” Юлія Узун, Фрагментарність геокультури та символічна децентралізація у віртуальній єдності європи Grażyna Rzeszotarska, Kreacja kapitału ludzkiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy Irina Plotka, Diana Strode, Mara Vidnere, The ethnic identity and social adaptation in different culture spaces for the different groups Сергей Харичковlang, Парадигма сбалансированного развития в контексте иерархии социоlang-экологоlang-экономических системlang Ireneusz Maj, Homo Retus Zbigniew Piątek, Możliwości finansowania polskiego przemysłu obronnego w celu zapewnienia konkurencyjności na rynkach europejskich Urszula Lulkiewicz, Kultura organizacyjna a rozwój młodzieżowych organizacji proobronnych na przykładzie Stowarzyszenia Harcerstwa Katolickiego „Zawisza” Kateryna Novikova-Cybulska, Indywidualizm sieciowy, tożsamość a wspólnota Patrycja Bieńczak, Ruchy społeczne w społeczeństwie informacyjnym Sławomir Gawroński, Orientacja rynkowa jednostek samorządu terytorialnego. Doświadczenia podkarpackich samorządów Ewa Augustyniak, Kultura organizacji, etyka a rynek Antoni Slonimski, Maryna Slonimska, Frontier cooperation of inhabitants and businessmen of the western regions of Belarus (economic and ethnocultural aspects) Katarzyna Sołkowicz, Kulturowe uwarunkowania zarządzania europejskiego przedsiębiorstwem А.И. Пляскина, Л.В. Пляскина, Адаптация предприятий к условиям глобализирующейся экономики Ирина Колесникова, Влияние дивидендной политики на инвестиционную привлекательность предприятий Olga Łysenko, Społeczno – gospodarcze uwarunkowania pomarańczowej rewolucji w świetle teorii relatywnej deprywacji Jamesa Daviesa Sebastian Białoskurski, Rynek motocyklowy w Polsce Sebastian Benedykt Krajewski, Wirtualizacja procesów gospodarczych na przykładzie rynku forex Alina Betlej, Przedsiębiorstwo sieciowe – mit czy rzeczywistość? Paweł Zakrzewski, Kompletność instytucjonalna polskiej mniejszości narodowej w Republice Litewskiej Оксана Фёдорова, Современная динамика рынка недвижимости в латвии Марина Иванцова, Управление организационной культурой государственных гражданских служащих в современной россии Monika Sławińska, Kultura nieufnosci jako przyczyna i konsekwencja zachowań korupcyjnych Tomasz Szopiński, Tendencje rozwoju e-usług Agnieszka Marek, Kultura organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw Jerzy Kaźmierczyk, Роль организационной культуры в польском коммерческом банковском деле Anna Iwanicka, Miejsce i rola klienta w systemach zarządzania jakością Magdalena Kulawik, Obcokrajowcy na arabskim rynku pracy. Na przykładzie Zjednoczonych Emiratów Arabskich Radosław Skrobacki, Innowacyjność mspp w perspektywie relacji pomiędzy ryzykiem i zaufaniem Agata Szydlik-Leszczyńska, Współczesne organizacje i wymagania stawiane ich pracownikom Арам Навасардян, Юрьевич, Энергетическая безопасность закавказских стран – успешный опыт Aрмении

Tom 2

Kultura, dystrybucja, konsumpcja
Felicjan Bylok, Kultura i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie Agnieszka Izabela Baruk, Czy opakowanie skutecznie spełnia rolę milczącego sprzedawcy? Aнатолий Легчилин, Феномен «массовости» в условиях коммерциализации Bиктор Крючковский, Елена Савчук, Mаркетинговый менеджмент в развитии национального и глобального рынков Aneta Duda, Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek Maria Sroczyńska, W stronę społeczeństwa konsumpcyjnego. Przypadek rytuału religijnego Светлана Ляшко, Потребление как социальный процесс конструирования стиля и образа жизни Наталья Якушина, Особенности потребительского поведения на рынке сотовой связи России Jadwiga Gierczycka, Ochrona konsumenta w unii europejskiej Grzegorz Adamczyk, Młodzieżowe style konsumpcji i ich społeczno-kulturowe uwarunkowania. Próba socjologicznej typologii na przykładzie badań empirycznychw Polsce, Niemczech i Korei południowej Maria Miczyńska-Kowalska, Społeczeństwo konsumenckie jako rys kultury ponowoczesnej w ujęciu Zygmunta Baumana Agnieszka Jeran, Konsument postmodernistyczny jako konsument marek Wiesław Szopiński, Wiesława Kuźniar, Wpływ wybranych cech produktu na zachowanie konsumentana przykładzie miasta Tarnobrzeg Grzegorz Węgrzyn, Kulturowy wymiar własności Ryszard Tłuczek, Suwerenność państwa. Tożsamość narodowa. Społeczeństwo konsumpcyjne Владимир Гулий, Нина Гулий, Александр Белый, Прогнозные оценки инвестиционной привлекательности отрасли Elżbieta Szul, Spacerowanie – atrakcyjny sposób spędzania czasu wolnego? Małgorzata Koszembar-Wiklik, Public relations i blogi – wizerunek organizacji niedochodowych Sławomira Kamińska-Berezowska, Problemy tożsamości organizacji związkowych w branży górniczej Валериу Мошняга, Денежные переводы трудовых мигрантов и их использование в Молдове Александр Байков, Проблемы теории ценных бумаг в гражданском праве Латвии Magdalena Borowiec, Rozumienie pieniądza w teorii systemów społecznych Niklasa Luhmanna Wojciech Zagojski, Nowoczesne formy oszczędzania we współczesnym społeczeństwie Anna Kulik, Życie na kredyt. Generowanie sztucznych potrzeb w społeczeństwie konsumpcyjnym Czesław Kubasiewicz, Social lending czyli pożyczki społecznościowe Andrzej Kowalczyk, Bezgotówkowe społeczeństwo – rzecz o urealnianiu fikcji Сергей Игнатьев, Маркетинговый подход к повышению конкурентоспособности региона на примере Латгалии (Латвия) Marta Bucholc, Religijna etyka braterstwa w zracjonalizowanym świecie Elena Kucheryavaya, Budowanie wizerunku instytucji społeczeństwa obywatelskiego w społeczeństwie informacyjnym Виктория Голубева, Некоторые аспекты внешнеторговых отношений в условиях глобализации Marta Sikora, Reklama jako element kultury młodzieżowej – w świetle badań własnych Marcin Kotras, Charakterystyka przywództwa politycznego w regionie łódzkim Karolina Wojtasik, Emila Zoli magiczny świat konsumpcji Григорий Никитин, Художественное образование в условиях рынка Agnieszka Drewniak, Rozwój network marketingu szansą czy zagrożeniem dla współczesnych firm? Olga Filipiak, Ruch konsumencki w Polsce Krystyna Wróbel, Product placement jako przykład zastosowania perswazji peryferycznej w komunikacji marketingowej

Kultura a zmiany społeczno-gospodarcze
Danuta Walczak-Duraj, Specyfika kapitału społecznego kobiet wiejskich Виктор Крючковский, Экспертиза деловой активности региона в условиях трудно прогнозируемых хозяйственных рисков Владислав Волков, Понятие «этническое меньшинство» в латвийской социологии 1991-2007 годов Bogdan Klepacki, Barbara Kusto, Kapitał ludzki we władzach samorządu gminnego – próba pomiaru Ромуалдас Повилайтис, Культурная дифференциация литовского села в условиях рыночной экономики Jan Duraj, Miejsce i rola spółdzielni socjalnej w rozwoju społecznym Zofia Chyra-Rolicz, Spółdzielczość czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturalnego na ziemiach polskich w XIX i XX w. Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska, Społeczno-ekonomiczne aspekty marginalizacji długotrwale bezrobotnych Александр Ганчев, Изменяющаяся идентичность в замкнутых сообществах гастарбайтеров Анжела Мокану, Совершенствование системы образования Республики Молдова в условиях перехода к рыночной экономике: социальные аспекты Бахытгуль Мамыканова, Воздействие высшего технического образования как института культуры на социально экономические перемены в обществе (на материалах Республики Казахстан) Елена Бобкова, Социализация молодежи в контексте модели социального действия Ольга Бацилєва, Проблеми соціалізації студентської молоді у сучасних соціально-економічних умовах Аста Стейкунене, Bыражение культуры молодежи Литвы в условиях трансформации экономики Юрий Машошин, Мобильнотелефонная преступность – вызов современному обществу Wioletta Knapik, Wiejska społeczność lokalna na tle globalizacji kulturowej Gabriela Teresińska-Pruchniak, Rola czynników społecznych w rozwoju lokalnym i realizacji zadań samorządu lokalnego Сергей Панков, Подходы к анализу социально-экономической и эколого-экономической устойчивости региона Ewa Albińska, Organizacja funkcjonowania gminy zgodnie z zasadą rozwoju zrównoważonego Анатолий Белоусов, Татьяна Захарова, социально-экономические и экологические аспекты повышения региональной продовольственной безопасности(на примере ставропольского края) Валерий Николаевский, Трудовая миграция из Украины: причины, тенденции, вызовы для социальной безопасности Tomasz Jurkiewicz, Społeczny wymiar bezrobocia Arkadiusz Przybyłka, Restrukturyzacja górnictwa węgla kamiennego – efekty i wyzwania Agnieszka Siedlecka, Samozaopatrzenie – metoda zaspokajania potrzeb konsumpcyjnych wiejskich gospodarstw domowych na przykładzie województwa lubelskiego i mazowieckiego Ніна Хумарова, Екологічна культура та освіта у забезпеченні збалансованого розвитку суспільства Radosław Kisielewski, Kształtowanie produktów turystyki kulturowej na przykładzie Nałęczowa Monika Torczyńska-Jarecka, Poczucie bezpieczeństwa socjalnego, ekonomicznego i prawnego w zmieniającym się społeczeństwie Алексей Хумаров, Направления активизации интеграционных процессов в приморских регионах Teresa Gądek-Hawlena, Dostępność transportowa i jej wpływ na poznanie odmienności kulturowych regionów Dorota Tomczyszyn, Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w ocenie mieszkańców powiatu bialskiego Beata Szluz, Człowiek niepełnosprawny na rynku pracy – szanse i zagrożenia Małgorzata Sawicka-Kujawa, Kultura ludowa i jej znaczenie dla kultury narodowej Magdalena Czerniakiewicz-Kostecka, Kultura organizacyjna w systemie szkolnictwa na przykładzie Medycznego Studium Zawodowego w Chełmie Michał Wójcik, Cyfrowe nierówności a marginalizacja społeczna Bartosz Abramowicz, Dialog społeczny i obywatelski – główne idee oraz Polskie doświadczenia i perspektywy Sylwia Szajc, Community of practice – wprowadzanie innowacji, kapitał społeczny i wiedza organizacyjna Piotr Zbigniew Bielski, Rolnictwo ekologiczne jako zawód i powołanie Edyta Płaskonka, Finansowanie kultury w Polsce w ramach regionalnych programów operacyjnych na tle czynników rozwoju regionalnego oraz polityki kulturalnej Unii Europejskiej Dawid Błaszczak, Zmiany ekonomiczne i globalizacja w nauczaniu Jana Pawła II i katolickiej nauki społecznej Karol Fjałkowski, Kultura a historia społeczno-gospodarcza w ujęciu Douglassa C. Northa Krystyna Leśniak-Moczuk, Uniwersalizacja kultury w wiejskiej społeczności lokalnej Dariusz Dudzik, Skutki uboczne otwarcia rynków pracy w unii europejskiej Ewa Augustyniak, Kultura organizacyjna szkoły wartości i postawy organizacji Julita Kożuch, Biruta Skrętowicz, Wydatki publiczne na kulturę w latach 2001-2006 Paweł Kocoń, Kapitał społeczny a public relations Светлана Хаминич, Kультура как приоритет качества образования Zdzisław Zagórski, Struktura szans życiowych a transformacja postkomunistyczna (Wybrane aspekty problematyki)