pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Konfrontacja mitów oświatowych z komparatystyką pedagogiczną

Autor książki:

Beata Krawiec

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 180 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088719
ISBN: 978-83-7308-871-9
Data: 2007-11-30
Cena wydawcy: 38.87 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka prezentuje cztery mity oświatowe, które obecne są w większości systemów edukacyjnych na świecie. Uwzględnione mity – dogmaty oświatowe to decentralizacja zarządzania szkolnictwem, prywatyzacja szkolnictwa, egalitaryzm i wielokulturowość edukacji.
Publikacja przedstawia również nową funkcję, jaką przypisać można komparatystyce pedagogicznej – demaskowanie mitów – bezzasadnych wyobrażeń dotyczących oświaty.
Podręcznik może być wykorzystany przez studentów pedagogiki, szczególnie na zajęciach z pedagogiki porównawczej. Adresatami mogą być również decydenci prawni, polityczni oraz przedstawiciele administracji oświatowej.

Książka "Konfrontacja mitów oświatowych z komparatystyką pedagogiczną" - Beata Krawiec - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 180 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Współczesne mity obowiązujące w edukacji

Decentralizacja zarządzania oświatą

Prywatyzacja szkolnictwa

Egalitaryzm kształcenia

Pedagogika wielokulturowości

Rozdział II

Skutki dążenia do zdecentralizowanej administracji oświatowej

Przejście od scentralizowanego do zdecentralizowanego zarządzania w przypadku krajów skandynawskich (Szwecja, Norwegia i Finlandia), Włoch, Hiszpanii i Polski

Pogłębianie decentralizacji oświaty w Anglii

Kazus amerykański

Rozdział III

Prywatyzacja jako sposób rozwiązywania problemów edukacji

Rola sektora prywatnego w systemach szkolnictwa wybranych krajów

Rodzaje placówek prywatnych

Upowszechnianie szkół niezależnych

Rozdział IV

Narzucanie edukacji egalitarnego charakteru

Koedukacja a nauczanie jednoimienne

Zasadność selekcji szkolnej

Rozdział V

Funkcjonowanie szkolnictwa w społeczeństwach wielokulturowych

Problemy wynikające z udziału w oświacie mniejszości w wybranych krajach

Rozdział VI

Zakończenie – mity oświaty a komparatystyka pedagogiczna

Pedagogika porównawcza wobec decentralizacji i prywatyzacji

Postulat edukacji egalitarnej w świetle pedagogiki porównawczej

Bibliografia