pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Relacje zawodowe i osiągnięcia osobiste jako czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia

Autor książki:

Beata Jakimiuk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 352 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788380614833
ISBN: 978-83-8061-483-3
Data: 2018-02-22
33.08 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Wstęp

Rozdział I
Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela
1. Rola i znaczenie pracy nauczyciela
2. Wartości jako podstawa działalności zawodowej pedagoga
3. Kwalifikacje nauczyciela w przepisach i uregulowaniach prawnych
4. Zadania zawodowe nauczyciela
5. Kompetencje zawodowe nauczyciela
6. Tożsamość zawodowa nauczyciela
7. Warunki pracy nauczycieli
8. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela i ich konsekwencje

Rozdział II
Satysfakcja z pracy w literaturze przedmiotu
1. Satysfakcja z pracy - zarys problematyki
2. Teorie i koncepcje satysfakcji z pracy
3. Czynniki kształtujące satysfakcję zawodową związane z miejscem pracy
4. Indywidualne uwarunkowania satysfakcji z pracy
5. Interdyscyplinarny charakter badań satysfakcji z pracy
6. Satysfakcja z pracy a jakość życia człowieka
7. Osiągnięcia osobiste jako źródło satysfakcji z pracy nauczyciela

Rozdział III
Relacje między ludźmi
1. Człowiek jako istota społeczna
2. Wywieranie wpływu na innych
3. Podmiotowość w relacjach interpersonalnych
4. Wychowanie jako dialog
5. Komunikacja interpersonalna
6. Relacje interpersonalne jako wsparcie w pracy zawodowej nauczyciela

Rozdział IV
Relacje w pracy nauczyciela i ich własności
1. Charakterystyka relacji zawodowych
2. Warunki prawidłowych relacji interpersonalnych
3. Konflikty w relacjach międzyludzkich
4. Charakterystyka uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych
5. Środowisko zawodowe nauczycieli
6. Rodzic jako partner nauczyciela
7. Dyrektorzy szkół - liderzy, menedżerowie i nauczyciele

Rozdział V
Główne założenia koncepcji badawczej
1. Podstawy antropologiczne badań
2. Założenia ontologiczne. Przedmiot materialny i formalny badań
3. Epistemologiczny kontekst badań
4. Różne podejścia badawcze w pedagogice

Rozdział VI
Podstawy metodologiczne badań
1. Przedmiot i cel badań
2. Projekt badań własnych
3. Założenia badań ilościowych
4. Problemy i hipotezy badawcze
5. Charakterystyka badanych nauczycieli
6. Koncepcja badań jakościowych

Rozdział VII
Czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia
1. Praca i relacje z uczniami jako czynnik satysfakcji zawodowej nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia
2. Relacje ze współpracownikami jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia
3. Osiągnięcia zawodowe jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia
4. Wewnętrzne zależności między czynnikami satysfakcji z pracy a ich indywidualnymi doświadczeniami
4.1. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół podstawowych
4.2. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół gimnazjalnych
4.3. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli liceów
4.4. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół zawodowych
5. Podsumowanie

Rozdział VIII
Uwarunkowania i znaczenie satysfakcji z pracy badanych nauczycieli
1. Rozumienie pojęcia satysfakcji z pracy przez nauczycieli
2. Sytuacje szkolne powodujące satysfakcję z pracy badanych nauczycieli
3. Relacje interpersonalne w szkole jako czynnik satysfakcji z pracy badanych nauczycieli
4. Zalety i wady pracy nauczyciela
5. Czynniki motywujące do pracy badanych nauczycieli

Wnioski

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Aneks

Książka "Relacje zawodowe i osiągnięcia osobiste jako czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia" - Beata Jakimiuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 352 stron i została wydana w 2017 r. Cena 33.08 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.