pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Estetyka w marketingu

Autor książki:

Bernd Schmitt, Alex Simonson

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Rok wyd.: 1999
Oprawa: twarda
Ilość stron: 447 s.
Wymiar: 140x210 mm
EAN: 9788372300232
ISBN: 83-7230-023-2
Data: 2003-12-19
Cena wydawcy: 48.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Z czystym sumieniem stwierdzam, że Estetyka w marketingu jest książką przełomową. (...) Jak piszą sami autorzy, estetyka w marketingu to "zastosowana w produkcji, oparta na doświadczeniach sensorycznych filozofia marketingu, prowadząca do wykrystalizowania się tożsamości organizacji i jej marki". Innymi słowy: estetyka w marketingu traktuje o doświadczeniach związanych z marką przedsiębiorstwa (...). Te doświadczenia to: wygląd, odczucie, smak, zapach, dotyk, kolor, faktura, krój, dźwięk itd. Już sam pomysł zastosowania estetyki w marketingu wystarczy, by przeczytać tę książkę... i nosić ją zawsze przy sobie, jako przypomnienie wagi problemu. Ale książka ta ma dużo więcej przymiotów. Po pierwsze: dostarcza "strategii estetycznej" czy "wyznaczania mapy bodźców sensorycznych". Po drugie: objaśnia krok po kroku znaczenie poszczególnych elementów oddziałujących na odbiorcę, takich jak faktura materiału, krój pisma, kształt, kolor, dźwięk. A przede wszystkim zawiera mnóstwo praktycznych przykładów ilustrujących rozważania dotyczące zarówno elementów tożsamości firm i marek (...), jak i tworzenia udanego logo oraz strony w Internecie. Mam niezłe rozeznanie zarówno w literaturze poświęconej marketingowi, jak i w dziedzinie projektowania, l dlatego pozwalam sobie na wyrażenie opinii, że oto mam przed sobą jedną z najważniejszych i najbardziej oryginalnych książek marketingowych, jakie dane mi było przeczytać (a raczej: połknąć i przetrawić) w ostatnim czasie. Kto powinien przeczytać tę książkę Kierownicy działów szkolenia kadr. I niezależni z leceniobiorcy. I dyrektorzy, którzy nie osiągają sukcesów. I pastorzy. Właściciele sklpu Kowalski i S-ka. Pięciuset przedsiębiorców udziałowców spółek. I osoby zajmujące wysokie miejsca w zarządach firm. l Ty też. Ta książka przyda się każdemu z nas... nie zwlekajmy! Z przedmowy Toma Petersa BERNO SCHMITT jest profesorem nadzwyczajnym na Wydziale Marketingu w Columbia Business School i prezesem w CEIBS w Szanghaju. Od wielu lat prowadzi w Stanach Zjednoczonych, Europie i w niemal wszystkich krajach azjatyckich zajęcia i konsultacje z zakresu tożsamości firmy, reklamy, zachowania konsumentów oraz marketingu strategicznego. W ramach programu M.l. T. wykładał także w Niemczech, Polsce i Hongkongu. Jest autorem przeszło trzydziestu publikacji, które ukazały się na tamach pism naukowych i magazynów poświęconych zarządzaniu. ALEK SIMONSON jest wykładowcą na Wydziale Marketingu w Goergetown University School ot Business oraz wiceprezesem firmy Guideline Research Corp. Zanim rozpoczął karierę akademicką, jako prawnik zajmował się zagadnieniem ochrony prawnej marki, pracując m.in. dla lirmy Phillips. wspomagał też w pracy projektantów mody. Obecnie swoje liczne artykuły publikuje w czołowych czasopismach naukowych poświęconych zagadnieniom marketingu, działania strategicznego oraz własności intelektualnej.

Książka "Estetyka w marketingu" - Bernd Schmitt, Alex Simonson - oprawa twarda - Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Książka posiada 447 stron i została wydana w 1999 r.

Spis treści:

Tom Peters: Przedmowa
Słowo wstępne
Podziękowania

Część I
ESTETYKA JAKO NARZĘDZIE STRATEGII


1. Estetyka: nowy paradygmat marketingu
Wódka Absolut: estetyka kontekstu
GAP: reforma sprzedaży detalicznej dzięki estetyce
Linie lotnicze Cathay Pacific: w sercu Azji
Estetyka jako element wyróżniający
Bezkonkurencyjne organizacje stawiają na estetykę
Od korzyści i tworzenia marek do przeżyć
Estetyka w marketingu
Estetyka tworzy wartość
Estetyka w centrum uwagi całej organizacji
Strategia estetyczna

2. Tworzenie tożsamości i wizerunku a estetyka
Lucent Technologies: nowa tożsamość przedsiębiorstw wydzielonych z firmy AT&T
Tworzenie nowej tożsamości
Czynniki skłaniające do zarządzania tożsamością
Zarządzanie tożsamością to nie to samo, co zarządzanie marką
Continental Airlines: pełne odnowienie tożsamości
Planowanie tożsamości; przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
Jak ta książka może pomóc menedżerom
Struktura: ekspresje firmy - impresje klienta

Część II
ZARZĄDZANIE TOŻSAMOŚCIĄ A ESTETYKA


3. Ekspresje firmy i marki
Ekspresje firmy i marki IBM
Zarządzanie ekspresjami
Publiczny wizerunek organizacji i jej marek
Zarządzanie odmiennymi rodzajami tożsamości
Zarządzanie zmianami tożsamości
Wyrażanie osobowości organizacji lub jej marek
Związek między wizerunkiem publicznym i osobowością
Zastosowanie: Digital Corporation
Środki planowania w zarządzaniu ekspresjami
Podsumowanie

4. Style
Starbucks i fenomen mody na kawę
Co to jest „styl"?
Wzrok: wszystkie spostrzeżenia zaczynają się w oku
Kształt
Kolor
Zastosowanie koloru w celu wzmocnienia tożsamości
Czym są kolory dla klientów
Struktura kategorii koloru
Krój pisma
Dźwięk
Dotyk
Zastosowanie: estetyka materiału firmy S.D. Warren
Smak i zapach
Tworzenie stylu: synestezja
Zastosowanie: Gillette
Zadania strategiczne w kontekście kreowania stylu
Modyfikowanie stylu
Cechy stylu
Podsumowanie

5. Tematy
Herbatniki Pepperidge Farm: tematy charakterystycznej kolekcji
Tematy pełne wyrazu
Wybór tematów a estetyka
Analiza organizacji, jej klientów i konkurentów
Poszukiwanie tematów
Prezentacja tematów
Zadania strategiczne w kontekście doboru tematów
Podsumowanie

6. Ogólne wrażenia klientów
Four Seasons: dyskretna elegancja
Znaczenie ogólnych wrażeń
Zmniejszanie przepaści między ekspresjami i impresjami
Ogólne wrażenie: proces i zawarłoś
Proces: w jaki sposób klienci formułują ogólne wrażenia
Zawartość: wymiary ogólnych wrażeń
Zastosowanie: Diesel
Podsumowanie

Część III
BADANIA I OCHRONA ESTETYKI


7. Badania i narzędzia badawcze w zarządzaniu estetyką
Badanias i pomiary logo firm i marek
Rola badań w zarządzaniu estetyką
Niebezpieczeństwo dowodów anegdotycznych
Ostrożny stosunek do badań procesu projektowania
Badania służące planowaniu tożsamości
Podstawowe narzędzia badawcze
Ocena status quo
Określanie kierunku, w którym należy zmierzać
Tworzenie projektu
Monitorowanie i obserwowanie
Podsumowanie

8. Ochrona estetyki i tożsamości
Taco Cabana kontra Two Pesos: dwie restauracje spierają się o tożsamość
Kwestie prawne w przypadku tożsamości
Tożsamość jako usankcjonowana prawnie bariera współzawodnictwa
Ochrona marek przed omyłkowym rozpoznaniem
Ochrona tożsamości przed pomyłkami
Szczególne wymagania dotyczące ochrony estetyki tożsamości
Ochrona wizerunku
Zarządzanie procesem ochrony prawnej
Jak sobie radzić z naruszeniem naszej tożsamości
Podsumowanie

Część IV
GLOBALNE ZARZĄDZANIE TOŻSAMOŚCIĄ


9. Zarządzanie tożsamością globalną
Lego: uniwersalna koncepcja zabawy rodem z Danii
Tamagotchi: japońskie zwierzątko wirtualne . . Kluczowe zadania w kontekście kreowania tożsamości globalnej
Czy tożsamość standaryzować, czy dostosowywać do warunków lokalnych
Czynniki: organizacja - współzawodnictwo
Czynniki kulturowe
Czynniki kategorii branży i produktu
Nastawienie wobec zagranicznych wizerunków
Style i tematy w zarządzaniu tożsamością globalną
Zastosowanie: Bosch w Azji Wschodniej
Zastosowanie: Motorola w Chinach
Podsumowanie

10. Miejsca i środowiska sprzedaży detalicznej
Godiva: zapadające w pamięć czekoladowe doświadczenie
Nike: od obuwia sportowego po „estetyczny totalitarianizm"
Estetyka w punktach sprzedaży detalicznej i środowisku handlowym
Zadania strategiczne stojące przed detalistami i producentami
Tożsamość nowoczesnego punktu sprzedaży detalicznej
Zastosowanie: Ann Taylor
Przestrzenie środowiskowe
Zarządzanie estetyką sprzedaży detalicznej i estetyką środowiska
Cyber przestrzenie

11. Tożsamość firmy i marki w Intemecie
Strona internetowa nowego modelu „garbusa"
Netscape i Yahoo!
Sieć Worid Wide Web (WWW) jako narzędzie marketingowe
Sieć Worid Wide Web (WWW) jako element tożsamości
Unikatowe właściwości sieci
Tworzenie tożsamości w sieci
Przyszłość, czyli teraz: ulotne wizerunki i rodzaje tożsamości wirtualnej

Przypisy