pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie

Autor książki:

Beata Dyrda

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 100 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089631
ISBN: 978-83-7308-963-1
Data: 2008-01-15
Cena wydawcy: 19.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Problematyka podjęta w książce dotyczy zagadnień edukacji uczniów zdolnych. Celem powstania publikacji jest uwrażliwienie wszystkich zainteresowanych osób (rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów) na specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych, wskazanie sposobów rozpoznawania zdolności i wrażliwości dzieci oraz zwrócenie ich uwagi na identyfikowanie i zapobieganie negatywnym zjawiskom niepowodzeń szkolnych.
W pracy opisany został proces diagnozowania Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych - zjawiska, które dotyczy uczniów zdolnych mających trudności w nauce. Zjawisko to obejmuje coraz szerszą populację uczniów zdolnych, a przygotowana publikacja ma pozwolić nauczycielom i pedagogom rozpoznawać przyczyny niepowodzeń szkolnych, właściwie je diagnozować oraz podejmować odpowiednie środki zaradcze.

Książka "Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie" - Beata Dyrda - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 100 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1

Uczeń zdolny i jego rozpoznawanie

1.1. Sylwetka ucznia zdolnego

1.2. Charakterystyka funkcjonowania uczniów zdolnych

1.3. Uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych

Rozdział 2

Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych

2.1. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych

2.2. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

2.3. Rozpoznawanie Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

Rozdział 3

Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym uczniów zdolnych

3.1. Rola rodziny w rozwijaniu zdolności dziecka

3.2. Rola szkoły w stymulowaniu rozwoju uczniów zdolnych i zapobieganiu niepowodzeniom

3.3. Zapobieganie i terapia Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

Zakończenie

Bibliografia