pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym

Autor książki:

Jan Polowczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 256 s.
Wymiar: 170x245 mm
EAN: 9788374176835
ISBN: 978-83-7417-683-5
Data: 2015-01-22
Cena wydawcy: 54.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Zarządzanie strategiczne jest subdyscypliną nauk o zarządzaniu mocno osadzoną w realiach współczesnych przedsiębiorstw.

Rosnące znaczenie zarządzania strategicznego wynika z jego zdolności do integrowania wiedzy z różnych obszarów, a przede wszystkim: ekonomii, finansów, marketingu, socjologii i psychologii. Podstawowym celem niniejszej pracy jest przedstawienie ewolucji teorii zarządzania strategicznego pod wpływem szeroko rozumianej ekonomii behawioralnej. Praca mieści się w szerokim nurcie tzw. podejścia zasobowego, które od początku lat 90. XX wieku zdominowało teoretyczne koncepcje zarządzania strategicznego. Głównym zasobem współczesnych przedsiębiorstw są ich pracownicy, a przede wszystkim kierujący nimi menedżerowie.

Dwa pierwsze rozdziały książki mają charakter wprowadzający i prezentują ewolucję zarządzania strategicznego, a także założenia ekonomii behawioralnej. Cztery kolejne przedstawiają rosnący wpływ koncepcji behawioralnych na: tworzenie środowiska ewolucyjnego w przedsiębiorstwie, zmiany w teorii konkurowania, ewolucję koncepcji przywództwa strategicznego i kreowanie wartości przedsiębiorstwa. Rozdział siódmy opisuje przeprowadzone badania bibliometryczne, które wykazały rosnące znaczenie pojęć charakterystycznych dla ekonomii behawioralnej, a także silne wzmocnienie interdyscyplinarnego charakteru zarządzania strategicznego.

Książka "Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym" - Jan Polowczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2012 r.