pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie kontraktem psychologicznym

Autor książki:

Michael Wellin

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 256 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788375267129
ISBN: 978-83-7526-712-9
Data: 2010-02-25
pozycja niedostępna

Opis książki:

Michael Wellin, psycholog biznesu i konsultant świadczący usługi na rzecz firm komercyjnych i organizacji społecznych, dowodzi na podstawie swoich doświadczeń oraz wyników najnowszych badań z dziedziny zachowań organizacyjnych, że kontrakt psychologiczny - rozumiany jako umowa osobista zawierana w miejscu pracy - jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi polepszania jakości środowiska pracy i jednocześnie poprawiania wyników organizacji.
Geneza koncepcji kontraktu psychologicznego i przedstawienie form, jakie przyjmuje on dzisiaj, są punktem wyjścia dla systematycznego omówienia podstawowych zagadnień, do których należą:
- praktyczny wymiar umowy osobistej - zawieranie umowy oraz konsekwencje jej naruszania,
- model funkcjonowania umowy osobistej uwzględniający ciągłe zmiany charakterystyczne dla relacji w miejscu pracy,
- typy umów osobistych, metody ich kształtowania i zarządzania nimi,
- zastosowanie kontraktu psychologicznego jako sposobu doskonalenia umiejętności przywódczych,
- wykorzystanie umowy osobistej do wprowadzania zmian w kulturze organizacyjnej,
- umowa osobista z perspektywy relacji międzyludzkich w świetle koncepcji analizy transakcyjnej.
Rozważania teoretyczne uzupełnione są licznymi przykładami, studiami przypadków i zestawem innowacyjnych narzędzi używanych do przebudowy kontraktów psychologicznych zawieranych w miejscu pracy, co czyni z książki przydatne źródło wiedzy i wskazówek nie tylko dla specjalistów ds. personalnych, lecz także kadry zarządzającej, konsultantów i menedżerów i wszystkich szczebli, zainteresowanych poprawą efektywności organizacji i jej pracowników.

Książka "Zarządzanie kontraktem psychologicznym" - Michael Wellin - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2010 r.