pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera

Autor książki:

Kalina Grzesiuk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 236 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788380610651
ISBN: 978-83-8061-065-1
Data: 2015-10-08
23.63 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera.

Książka "Zakorzenienie społeczne gospodarki. Koncepcja Marka Granovettera" - Kalina Grzesiuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 236 stron i została wydana w 2015 r. Cena 23.63 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Podstawowe elementy koncepcji Marka Granovettera

1.1. Teoria siły słabych więzi
1.1.1. Inspiracje naukowe teorii
1.1.2. Założenia teorii siły słabych więzi
1.1.3. Siła więzi społecznych a procesy dyfuzji
1.1.4. Badania testujące teorię siły słabych więzi
1.1.4.1. Badania powiązań społecznych na rynku pracy
1.1.4.2. Wybrane próby weryfikacji i udoskonalenia teorii siły słabych więzi
1.1.5. Wpływ struktury na znaczenie siły powiązań w sieci społecznej
1.2. Model progowy zachowań zbiorowych
1.2.1. Źródła modelu
1.2.2. Charakterystyka modelu
1.2.2.1. Założenia modelu
1.2.2.2. Stabilność punktu równowagi
1.2.2.3. Teoretyczne i empiryczne odniesienia
1.2.2.4. Natura i determinanty wielkości progowych
1.2.2.5. Ograniczenia modelu
1.2.3. Aplikacje modelu

Rozdział 2
Idea zakorzenienia gospodarki

2.1. Karla Polanyiego koncepcja zakorzenienia i człowieka zakorzenionego instytucjonalnie
2.1.1. Formalne i substancjalne rozumienie pojęcia „ekonomiczny”
2.1.2. Gospodarka a system społeczny
2.1.3. Pojęcie zakorzenienia
2.1.4. Instytucje w gospodarce
2.1.5. Dwojakie rozumienie pojęcia zakorzenienia
2.1.5.1. Zakorzenienie a zmieniające się miejsce gospodarki w społeczeństwie
2.1.5.2. Zakorzenienie jako podejście metodologiczne - koncepcja człowieka zakorzenionego instytucjonalnie
2.2. Zakorzenienie społeczne w ujęciu Marka Granovettera
2.2.1. Marka Granovettera krytyka koncepcji człowieka ekonomicznego, socjologicznego i zakorzenionego instytucjonalnie
2.2.2. Rynki i hierarchia a transakcje
2.2.3. Zakorzenienie, zaufanie a nadużycia w życiu gospodarczym
2.2.4. Oportunistyczne zachowania w życiu gospodarczym
2.2.5. Typologia zakorzenienia

Rozdział 3
Aplikacje koncepcji zakorzenienia w geografii ekonomicznej i naukach o organizacji i zarządzaniu

3.1. Zakorzenienie w teorii geografii ekonomicznej
3.1.1. Nowy regionalizm
3.1.2. Relacyjność w analizach regionów gospodarczych
3.1.3. Regionalne sieci innowacji
3.1.4. Funkcjonowanie klastrów przemysłowych
3.2. Zakorzenienie społeczne w teorii organizacji i zarządzania
3.2.1. Sieci powiązań wewnątrz organizacji
3.2.1.1. Charakterystyka i skutki sieci powiązań interpersonalnych w organizacji
3.2.1.2. Powiązania między grupami
3.2.2. Zakorzenienie w sieciach powiązań zewnętrznych
3.2.2.1. Motywy podejmowania współpracy z podmiotami zewnętrznymi
3.2.2.2. Wpływ zakorzenienia w sieciach zewnętrznych
3.2.2.3. Zakorzenienie społeczne a grupy przedsiębiorstw

Zakończenie

Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia