pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Współprzestrzenie edukacji. Szkoła - Rodzina - Społeczeństwo - Kultura

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373084780
ISBN: 83-7308-478-9
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 24.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Prezentowana publikacja składa się z kilkunastu artykułów, które podzielone zostały na trzy części tematyczne. Pierwsza część, zatytułowana "Współprzestrzeń szkolno-pedagogiczna”, opisuje zagadnienia kształcenia nauczycieli, konfliktu jako kompetencji rozwojowej człowieka, przeciwdziałania agresji dzieci i młodzieży w szkole oraz pedagogiki społecznej wobec wychowawczych kontekstów pracy socjalnej w środowiskach szkolnych.

Druga część publikacji "Współprzestrzeń rodzinno-szkolna” porusza m.in. tematy współpracy rodziny i szkoły jako funkcji życia społecznego, współpracy rodziców i nauczycieli w procesie wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, dialogu i współdziałania szkoły z domem rodzinnym, zapobiegania zagrożeniom stwarzanym przez rodziców.

W trzeciej części książki zatytułowanej "Współprzestrzeń społeczno-kulturowa” poruszono m.in. zagadnienia konieczności i ryzyka instytucjonalizacji dzieciństwa, źródeł witalności edukacji w rodzinie i szkole, gier reklam – czyli roli dziecka w postmodernistycznej wizji konsumpcji masowej.

Książka adresowana jest do bardzo szerokiego kręgu odbiorców związanego ze światem pedagogiki i wychowania dzieci i młodzieży.

Książka "Współprzestrzenie edukacji. Szkoła - Rodzina - Społeczeństwo - Kultura" - Mirosława Nyczaj-Drąg, Michał Głażewski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Michał Głażewski, Mirosława Nyczaj-Drąg
Ponowoczesne współprzestrzenie artefaktu dziecięctwa

Część I
Współprzestrzeń szkolno-pedagogiczna

Zbigniew Kwieciński
Zmienić kształcenie nauczycieli

Lech Sałaciński
Kategoria konfliktu jako kompetencja rozwojowa człowieka

Grażyna Miłkowska
Agresja w polskiej szkole i sposoby jej przeciwdziałania

Arkadiusz Żukiewicz
Pedagogika społeczna wobec wychowawczych kontekstów pracy socjalnej/społecznej w środowiskach szkolnych

Część II
Współprzestrzeń rodzinno-szkolna

Andrzej Olubiński
Współpraca rodziny i szkoły jako funkcja życia społecznego

Andrzej Twardowski
Współpraca nauczycieli i rodziców w procesie wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych intelektualnie

Piotr Kowolik
Dialog i współdziałanie szkoły z domem rodzinnym

Ewa Jarosz
O nowych obszarach działań nauczycieli – zapobieganie zagrożeniom dzieci stwarzanym przez rodziców

Danuta Waloszek
Czy szkoła może być miejscem wzajemnego porozumienia się nauczycieli – rodziców – uczniów

Część III
Współprzestrzeń społeczno-kulturowa

Mirosława Nyczaj-Drąg
Dzieci wysokiej jakości w ponowoczesnym świecie. Esej o konieczności i ryzyku instytucjonalizacji dzieciństwa

Marek Budajczak
O źródłach witalności edukacji w rodzinie i szkole w kontekście sporu między modernizmem i postmodernizmem

Natalia Krzyżanowska
Gry reklamy: rola dziecka w postmodernistycznej wizji konsumpcji masowej

Michał Głażewski
Dziecięcość jako monstrum i wspólnik filozofów