pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 146 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373783195
ISBN: 978-83-7378-319-5
Data: 2010-06-10
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wstęp
Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku to analiza nowego podejścia w zarządzaniu (attention economy), akcentującego znaczenie uwagi jako rzadkiego, ograniczonego zasobu. Attention economy oznacza nową strukturę rynku, rządzącego się innymi prawami niż gospodarka industrialna czy gospodarka dystrybucji, które osiągnęły granice swojego wzrostu. W efekcie to nie kapitał, praca czy wiedza, ale właśnie ograniczona możliwość poświęcenia uwagi określonym produktom czy wydarzeniom wpływa na sposób podejmowania decyzji przez poszczególnych uczestników rynku. Uwaga pracowników, klientów oraz organizacji staje się bowiem głównym elementem kształtującym sposób zachowania przedsiębiorstw, ich struktury wewnętrzne czy politykę marketingową. W opracowaniu przedstawiono przegląd dotychczasowej literatury poświęconej attention economy i omówiono opisy przypadków wybranych polskich przedsiębiorstw oraz wyniki badań empirycznych prowadzonych na próbie polskich menedżerów.

Książka "Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku" - Maria Aluchna, Mikołaj Pindelski, Piotr Płoszajski - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 146 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Koncepcja zarządzania uwagą - M. Aluchna, M. Pindelski, R. Mrówka, T. Obłój
1. Geneza koncepcji gospodarki uwagi
1.1. Tradycyjna gospodarka materialna
1.2. Gospodarka niematerialna
2. Charakterystyka gospodarki uwagi
2.1. Główne cechy gospodarki uwagi
2.2. Ekonomiczne aspekty gospodarki uwagi
3. Gospodarka uwagi a świat organizacji
3.1. Definicja gospodarki uwagi na potrzeby badań
3.2. Zarządzanie uwagą w praktyce - studia przypadków
3.2.1. Uwaga zewnętrzna
3.2.2. Uwaga wewnętrzna - przypadek Japan Railways West (JR West)
3.3. Skutki dla organizacji

Rozdział II. Zarządzanie uwagą w kontekście dorobku teorii zarządzania - M. Aluchna, M. Pindelski, R. Mrówka, B. Mierzejewska
1. Modelowe ujęcie miejsca zarządzania uwagą
2. Formułowanie strategii
2.1. Synergiczne myślenie kierunkowe
2.2. Formułowanie celów strategicznych
2.3. Przenoszenie strategii na grunt operacji
2.4. Rola zarządów w realizacji celów strategicznych
3. Zarządzanie wiedzą
3.1. Wprowadzenie
3.2. Nowe warunki - nowe wyzwania
3.3. Dlaczego firma może potrzebować strategii zarządzania wiedzą
3.4. Strategia biznesowa firmy
3.5. Formułowanie strategii zarządzania wiedzą
3.6. Elementy strategii zarządzania wiedzą
3.7. Strategie personalizacji a strategie kodyfikacji
3.8. Obszary zarządzania wiedzą
3.9. Pomiar efektów realizacji strategii zarządzania wiedzą
3.10. Przełożenie celów strategicznych na cele zarządzania wiedzą
4. Public relations

Rozdział III. Zarządzanie uwagą w polskich przedsiębiorstwach - M. Aluchna, B. Mierzejewska
1. Empiryczna weryfikacja koncepcji zarządzania uwagą
2. Badanie jakościowe - studia przypadków
2.1. Przebieg badania
2.2. Metodologia i hipotezy badania
2.3. Uzyskane wyniki
2.4. Studia przypadków
3. Badanie kwestionariuszowe - opinie menedżerów
3.1. Przebieg i metodologia działania
3.2. Uzyskane wyniki
Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik 1
Załącznik 2